L’Aula Oberta, els pares a classe

By 25 d'octubre de 2018Primària

El passat dimecres 24 d’octubre les aules de Primària es van obrir a la tarda... i només per a les famílies!

Des del curs 2017/18 es va començar a instaurar a l’Educació Primària un nou sistema per a l’aprenentatge de les Matemàtiques, conegut com a +KMates, que pretén partir d’una pràctica més manipulativa per assolir les competències de càlcul, relacions i canvi i, en definitiva, arribar de manera diferent al domini dels conceptes i els algoritmes.

Amb aquesta nova metodologia les famílies veuen que els seus fills i filles aprenen o practiquen les anomenades operacions bàsiques de manera diferent de com ho havien après elles en els seus anys d’aprenentatge. Les taules, les regles? On queda tot allò? Com ho feu ara? I, sobretot, com podem ajudar des de casa?

Per ajudar a resoldre dubtes, les aules de Primària es van obrir la tarda del dimecres 24 d’octubre per tal que pares i mares anessin a escola a fer classe de Mates… Els tutors i mestres els van proposar les mateixes activitats que proposen diàriament als seus alumnes i els van aclarir el significat dels diferents elements que es manipulen.

Les famílies assistents van poder practicar algunes de les dinàmiques que diàriament posen en pràctica els seus fills. Molts es van sorprendre d’aquesta nova manera d’endinsar-se en el món de les xifres d’aquesta manera tan significativa.

Alguns pares fins i tot ho van trobar difícil (cosa que als seus fills no els ho sembla tant…).