Donació de sang

By 5 de juny de 2018Primària

El passat dimecres 23 de maig els alumnes de 4t de Primària de l’Escola Tabor van viure el que ells mateixos han descrit com una experiència inoblidable.

Durant el curs van estar treballant molt per fer-se experts de l’aparell circulatori i la sang per poder, juntament amb el Banc de Sang i Teixits, dur a terme una Campanya de Donació de Sang. Prèviament al dia de la donació van preparar els cartells informatius amb un logo elaborat pels alumnes, i van decidir quin obsequi es donaria a totes les persones que hi participessin.

També es van encarregar de fer-ne disfusió repartint els cartells per les botigues del poble i explicant, dins de l’escola, classe per classe, la importància que té ser donant i quines condicions han de reunir les persones per poder donar sang. Van aprendre que, a Catalunya,  cada dia es necessiten mil donacions per poder ajudar a tots els malalts i aquesta xifra els va motivar molt per fer molt ben feta la seva tasca. Es van proposar superar les 33 donacions que, normalment, es realitzen quan el Banc de Sang ve a l’escola a fer el seu servei.

El dia de la donació els alumnes, per torns, eren encarregats de diverses tasques: un donava la benvinguda a les persones que s’apropaven, un altre entregava els qüestionaris, un altre donava els torns per la visita al metge, i un parell més entregaven el refrigeri i l’obsequi als donants. Tots van fer molt bé la seva feina i en van treure una experiència molt profitosa. Els més valents van poder acostar-se i veure com els infermers extreien la sang dels donants i com la classificaven en els diferents tubs.

Va ser un dia llarg i intens però no poden estar més satisfets dels resultats obtinguts. 91 persones es van apropar a la campanya, 83 persones van poder donar sang, 24 persones van fer la seva primera donació i 250 pacients se’n  van poder beneficiar. Així doncs, els alumnes de Tramuntana van superar en escreix totes les expectatives que s’havien marcat. Des de l’escola i concretament els alumnes de 4t de Primària, volem donar les gràcies a totes les persones que van dedicar una estona del seu temps a col·laborar amb ells. Moltíssimes gràcies de tot cor! I recordeu: La teva sang compta!