fbpx
L'Escola Tabor de Santa Perpètua de Mogoda

L’Escola segueix activa: alguns consells per a casa

By 19 de març de 2020General
Escola Tabor Serveis
Escola Tabor Proximitat

En aquests moments tan especials l’escola Tabor segueix activa. A banda de les tasques que podeu trobar als blogs o la plataforma Alexia, us fem arribar unes quantes recomanacions que hem trobat aquí i allà sobre com afrontar aquesta situació.

L’escola vol estar al vostre costat acompanyant, guiant i col·laborant amb un seguit de propostes i recomanacions que ens ajudin a afrontar aquesta situació d’estar en espais tancats, sense sortides a l’exterior i poc contacte social.

1. ORGANITZEM-NOS COM A FAMÍLIA
Degut a la intensitat i durada que aquesta situació que estem vivint pot tenir, us aconsellem que, si podeu, feu torns i estructureu el dia de manera que les persones adultes implicades puguin oxigenar-se i també tenir temps per dedicar-se a les seves respectives feines o tasques a fer.
Hem de tenir clar també, que no hem d’entretenir els nens i nenes tota l’estona. Els infants també han de poder passar temps amb ells mateixos i mateixes i aprendre a entretenir-se.
Les persones adultes s’han de cuidar també per poder estar més presents. Han de tenir els seus moments i les seves estones, no sempre podem estar disponibles i els infants ho han d’entendre.
Una altra qüestió important a entendre és que no estem de vacances, sinó en una situació extraordinària. No hem de donar missatges contradictoris als infants, ja que ells saben molt bé què vol dir vacances i això no ho són, perquè no poden sortir al carrer, anar al parc, veure als amics… Hem d’estar preparats perquè aquesta situació pot portar a moments de ràbia, tristesa, por… i hem d’acollir amb estima i respecte aquests canvis d’estat d’ànim, tant en petits com en grans.
És important que fem servir un vocabulari correcte perquè parlar amb els infants i joves del que està passant permetrà que, quan tot hagi acabat, la vivència tingui el record que li pertoca. No podem anar a l’escola perquè ens hem de tancar a casa per ajudar a altres persones. Quedant-nos a casa no permetrem que el virus arribi als més febles i així els professionals de la sanitat podran fer la seva feina. Aquesta és la missió compartida que tenim.

2. FEM UN HORARI
Cal estructurar el dia i mantenir un horari i/o rutina, que ajudarà molt als nostres fills i filles a entendre i assumir aquesta situació.
Hem de tenir una estructura horària, una organització pròpia que no serà tan rígida com quan anem a l’escola o a treballar però que hi ha de ser perquè no sembli un cap de setmana etern o unes vacances avorrides. Si aquest horari l’anem repetint al llarg dels dies, aportarà seguretat als nostres infants i seran capaços i capaces d’anticipar els successos. Allò que es repeteix dona confiança.
Per tant, és important que els alumnes es llevin, es canviïn de roba, esmorzin, recullin, facin tasques domèstiques, tasques escolars, dinin, es relaxin, tornin a fer una mica de tasques, berenin, juguin, es banyin, sopin i se’n vagin a dormir seguint aproximadament les mateixes rutines que feien habitualment de dilluns a divendres. El cap de setmana serà per descansar i desconnectar.
Fem un horari, (diari, setmanal…) visible pels alumnes i que el puguin mirar i seguir. Fem que els infants i adolescents formin part de les tasques domèstiques (fer el llit, rentar plats, ordenar l’habitació, plegar la roba, cuidar una planta, parar la taula, posar la rentadora, donar de menjar als animals de companyia…), que ens ajudin i els podem donar responsabilitats com els càrrecs de l’escola.

3. REORGANITZEM LA CASA
Delimitem espais, l’espai per als adults, l’espai per a jugar, l’espai per a esvair-se… això ens ajudarà a facilitar la convivència i que tots i totes ens sentim respectades. L’espai que sigui per als infants i adolescents ha de tenir el material el més a l’abast possible per tal que siguin autònoms i autònomes i no ens necessitin tota l’estona.
Creem espais per a escriure, dibuixar, pintar, fer construccions, utilitzar disfresses i fer joc simbòlic, practicar jocs de taula, fer trencaclosques, utilitzar elements musicals, fer esport, ballar
Designem un espai per a moure’s: una habitació, el balcó, el pati o jardí, la terrassa… sempre preservant la seva seguretat però donant espai al moviment lliure ja que el necessitaran. Si no tenim balcó, pati o terrassa, a casa haurem de delimitar una habitació on pugui donar-se tot aquest moviment i permetre als infants que facin coses que normalment no poden, com jugar a pilota, córrer, saltar…O fins i tot fer circuïts psicomotrius per casa amb taules, cadires, coixins…
Intentem adequar la casa a cada moment per afavorir canvis d’escenari i l’ambientació de l’espai. Això aportarà sensacions diferents donat que passarem moltes hores a casa. Convé anar agafant bones rutines que afavoreixin que l’estat d’ànim estigui actiu però també ubicat en cada moment del dia.
En el cas dels alumnes més grans, l’ús de les xarxes socials i dels jocs en línia els manté connectats amb el mon. Si habitualment posem restriccions al seu ús a casa, ara hem de ser més flexibles i, potser, ampliar l’horari en què habitualment se’ls permet l’ús diàriament.
Cal que aprofitem la llum de cada moment del dia. Al vespre, sobretot quan arribi l’hora d’anar a dormir, tinguem poca llum o llum tènue. Cal que ventilem bé la casa, que entri aire de l’exterior, llum i sons del carrer. No hem de tenir sempre posada la música i quan la tinguem, que hi hagi estones de música que agradi als infants, però també que agradi als adults. Al vespre podem fer alguna sessió de ioga o meditació. Al canal Youtube hi ha moltes pàgines amb ioga per a nens i adults que us poden ajudar a relaxar.

4. CONNECTEM AMB ALTRES PERSONES
Estem confinats però no aïllats. Les noves tecnologies ens permeten poder seguir tenint contacte amb la gent que ens envolta d’una altra manera.
Fem partícips als infants i joves d’aquesta nova manera de relacionar-se amb l’exterior i que aprenguin a gaudir-ne. Mirem de posar-nos en contacte entre nosaltres i que els infants es puguin veure i compartir aquesta experiència.

Altres notícies de l'escola

Roma caput mundi

| Secundària | No Comments

Els alumnes més grans de l’Escola participen a les Jornades Esportives Intercentres

Educació Infantil se’n va al parc

| Infantil | No Comments

Per a finalitzar el trimestre i celebrar l’arribada de la Primavera els alumnes de la classe dels Esquirols, Elefants i Xais van anar al Parc central.

Antoni Gaudí visita la Sagrada Família i el Parc Güell

| Secundària | No Comments

El dia 19 de març els alumnes de la classe Antoni Gaudí van fer una visita guiada a la Sagrada Família i el Parc Güell.

3,14159265358979323846264338327950288

| Primària, Secundària | No Comments

El passat dijous 14 de març a la tarda els alumnes de Secundària van celebrar el dia Pi.

Certamen de lectura en veu alta

| Primària, Secundària | No Comments

Dimecres 13 de març es va celebrar la XXª edició de la Semifinal territorial del Certamen de Lectura Escolar en Veu Alta a Sant Cugat.

Maragall a casa

| Secundària | No Comments

La classe de Joan Maragall (ESO3) va visitar la casa – arxiu de Joan Maragall.

Garbí i Llevant visiten el Poble Espanyol

| Primària | No Comments

Les classes de Garbí i Llevant van realitzar una gimcana d’orientació al Poble Espanyol de Barcelona.

Unes jornades més

| Secundària | No Comments

Els alumnes més grans de l’Escola participen a les Jornades Esportives Intercentres

Esquirols i Elefants a un aquari? Sí!

| Infantil | No Comments

Es tracta de la classe d’EI3 (els Esquirols) i la d’EI4 (els Elefants).

Un campió del món ens visita

| Secundària | No Comments

Antonio García, jugador d’handbol del B. M. Granollers, va visitar l’escola Tabor.