Objectiu general de l’escola

L’Ideari de la nostra Escola té com a objectiu principal la formació integral de cadascun dels nostres alumnes.

L’Objectiu General (OG) és una proposta que, des de fa anys, l’escola adopta cada curs com a motor d’aprenentatge, compartit entre tots els nivells que en formen part. Es tracta de buscar reptes reflexius que ens portin a créixer com a persones, aprofundint-hi en diferents graus en acord al bagatge personal de tots els nostres alumnes, des dels més petits als més grans.

Des del curs 2018/19 l’Escola ha decidit establir un dels punts del nostre Model de persona com a OG. Així doncs, el curs 2019 – 2020 ens obre les portes a endinsar-nos en la nostra pròpia definició de persona, un model en què confiem plenament per fer de l’endemà un dia millor al d’avui, en tots els sentits.

Ens estrenem amb el compromís social, i per què? Doncs perquè necessitem persones preparades i motivades per a ajudar els altres, i sense esperar res a canvi. Contribuir al benestar dels altres de forma desinteressada ens fa sentir que formem part d’un conjunt que depèn també de les nostres accions; d’un conjunt que ens acull a diari i que urgeix mantenir en bon estat de salut per tenir perspectiva de futur.

Estem plenament convençuts que treballar actituds altruistes i implicades amb el món que habitem és una excel·lent manera de començar a construir persones crítiques, coherents i amables amb els altres però, alhora, a contribuir a la millora personal. El compromís social ens permet tenir una visió més àmplia, oberta i conscient, sense centrar-la únicament als propis desitjos o problemes.

Hem dividit l’assoliment d’aquest repte en tres parts, que treballarem durant les tres avaluacions en què es divideix el curs. Són la part social, la part cultural i la part mediambiental, i és que volem fer créixer el nostre compromís en aquests tres nivells. Molts dels problemes socials, culturals i mediambientals que conviuen al món actualment provenen d’una manera estreta de pensar, que només té en compte el benefici propi i immediat.

Per acompanyar el repte, els alumnes d’ESO han fet les seves propostes de lema, i ha guanyat la següent: PER TU, PER TOTS!, de la Meritxell Ramos (de 4t d’ESO). Amb aquest lema, l’autora ens fa veure que tot el que fem de manera individual, ja sigui bo o dolent, repercuteix positivament o negativa en els altres i en el nostre món. Per acompanyar aquest lema, els alumnes de Tramuntana, Garbí i Llevant han dissenyat uns logotips també molt atractius, dels quals s’ha acabat seleccionant la proposta de la Noa Perálvarez (de la classe de 6è de Primària).