Dues alumnes de l’Escola Tabor han estat guardonades amb el Premi Sambori

By 19 de març de 2019Primària

Martina Álvarez Vidal, de la classe de Xaloc (EP2) i Martina Vidal Sans, de la classe de Tramuntana (EP4) han quedat en 2a posició en les seves categories de Cicle Inicial i Cicle Mitjà d’Educació Primària.

El passat dilluns 18 de març es van lliurar a la Vela de l’Estruch (Sabadell) els guardons de la 13a edició dels Sambori d’Òmnium Cultural, en reconeixement a la millor narrativa escolar de la comarca.

Enguany el certamen ha rebut 186 textos de 31 escoles participants. El jurat està format per un representant dels quatre municipis de la comarca on hi ha una seu de l’entitat: Sant Cugat, Rubí, Terrassa i Sabadell. Els guanyadors de cada demarcació optaran, posteriorment, al Premi Sambori Òmnium Catalunya 2019.

En un comunicat enviat als mitjans, el jurat destaca la qualitat dels textos rebuts, que tracten una gran diversitat de temes, tant vinculats amb la vida quotidiana i l’actualitat com la immigració, l’assetjament escolar i el medi ambient o de tipus imaginatiu i fantàstic.

El text de la Martina Álvarez és una narració fantàstica que parla d’una gosseta que va marxar a viure una aventura i va descobrir que el millor lloc on podia estar és al costat de la seva mestressa i amiga Laia.

Pel que fa al de la Martina Vidal, tracta de la solidaritat amb els nens malalts, del desig d’una nena que vol ser infermera de gran ja que ella va estar malalta de petita i va aprendre com d’important és que tinguin cura de tu i t’estimin.

Els premis Sambori els organitza Òmnium des del 2006 a Catalunya, Andorra i la Catalunya Nord. Des del 1998, la Fundació Sambori l’organitza al País Valencià. L’any passat hi van participar 160.000 estudiants, una xifra que segons Òmnium representa ser el premi de narrativa escolar amb més participació d’Europa.

Des de l’escola volem felicitar les dues alumnes guanyadores i estem a l’aguait del veredicte del premi a nivell català.