El projecte Robotast gastronòmic, 2n premi TIC de la FECC

By 11 de maig de 2019Primària

El projecte dels alumnes de la classe de Garbí (5è de Primària) ha obtingut el 2n premi TIC de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya.

Els alumnes de Garbí han desenvolupat durant el segon trimestre un projecte anomenat Catalunya Experience en què han treballat la geografia de Catalunya a través d’un repte en què havien de conèixer les seves diferents comarques.

El projecte va anar derivant en una recerca de la gastronomia pròpia de cada comarca i amb la barreja de relleu, menjars i uns petits robots (les bee bots), van acabar en la construcció d’un joc en què a través d’uns codis QR es podia accedir a les receptes que cada grup havia dissenyat (i també preparat, és clar).

Però per arribar als codis, abans calia ensinistrar les abelles per a què arribessin a un punt determinat del mapa utilitzant eines de la geometria com el càlcul d’angles. Els pares dels alumnes van ser els primers convidats a provar aquesta experiència.

En resum, un projecte que reunia, com la major part dels que es fan, eines de la llengua, les matemàtiques, el medi natural, el medi social, l’expressió plàstica, la tecnologia…

El tutor del grup i conductor del projecte, Sergi Esteve, ha estat convidat també a presentar aquesta experiència educativa a la XI Jornada de Programació i Robòtica Educatives que organitza el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya el proper dissabte 25 de maig.

Per amés informació podeu consultar el web https://blocs.xtec.cat/jornadaprograma/jornades/j2019/robotast-gastronomic/