Sant Jordi, festa, premis i publicació

By 23 d'abril de 2021General

La festa de Sant Jordi és una de les fites importats del curs. El Dia del patró de Catalunya i el Dia del Llibre han estat sempre dues celebracions importants a l’escola. I aquest any hem reprès els seus actes, adaptats, com no podia ser d’altra manera, a la situació actual.

Malgrat els grups bombolla i les mesures higièniques, a l’Escola Tabor hem pogut celebrar la Diada de Sant Jordi. Hem pogut fer gairebé totes les activitats habituals, mancant, això sí, la convivència física de tota l’escola reunida al pati o a l’Esplai La Fusteria.

En primer lloc, el Govern d’escola ha presentat la publicació d’aquest curs: “SANT JORDI EN MANDALES”, fruit del treball dels alumnes i el personal de l’escola. La llegenda i els seus personatges se’ns presenten en aquesta ocasió en format de mandales, que, com no, hauran d’omplir de color tots aquells a qui arribi a les mans. I de pas, aprofitarem els beneficis terapèutics que s’atribueix a aquesta activitat.

A continuació hem lliurat els premis a diferents concursos que culminen aquest 23 d’abril.

A 1r de Primària els alumnes de Ponent dibuixen punts de llibre amb roses dibuixades. La Daniela González ha obtingut el primer premi, la Leia Gómez el segon i la Leire Domínguez el tercer.

A 2n de Primària els nens i nenes de Xaloc han fet dracs amb fang. I la Júlia Merino ha obtingut el primer premi, l’Antonio García el segon i la Laia Gómez el tercer.

En els Jocs Florals de 3r de Primària, a la classe de Gregal, el premi a la il·lustració ha estat per a Mariona Soler, el primer premi de poesia per a Elsa Bermejo, el segon per a Arlet Hernández i el tercer per a Rubén Carbajo.

En els Jocs Florals de 4t de Primària, alumnes de Tramuntana, el premi a la il·lustració ha estat per a Nil Solano, el primer premi de poesia per a Gerard Solano, el segon per a Álvaro Barriga i el tercer per a Noa Sanz.

En els Jocs Florals de 5è de Primària, nens i nenes de Garbí, el premi a la il·lustració ha estat per a Martina Bonàs, el primer premi de poesia per a Amalia Parfene, el segon per a Pol Mateo i el tercer per a Asha Camarena.

En els Jocs Florals de 6è de Primària, nois i noies de Llevant, el premi a la il·lustració ha estat per a Martina Vidal, el primer premi de poesia per a Irina Calero, el segon per a Paula Ceniceros i el tercer per a Biel Sánchez.

Els alumnes de la classe de 1r d’ESO, Antoni Gaudí, han fet roses en volum. El primer premi ha estat per a Pol Balletbó, el segon per a Joana López i el tercer per a Daniela Lauria.

A 2n d’ESO, la classe Pau Casals, el concurs de dracs de paper ha estat guanyat per Iker de la Cruz, seguit per la Maricielo Baltodano en segon lloc i Jailín Ambrosio en tercer.

I a la classe Joan Maragall, 3r d’ESO, el primer premi dels poemes visuals ha estat per a Emma Cruz, el segon per a Carlos García i el tercer per a Víctor Rodríguez.

Finalment, s’ha notificat que la Jana Ruiz, de Gregal, en Biel Puga i Emma Cruz (de Joan Maragall) i Berta Villagrasa (Edward Jenner) s’han classificat pe a la final del Vallès Occidental del Certamen de Lectura en Veu Alta.

Alhora, Chloe Darriba, de Gregal, i Daniela de Blas, d’Edwarde Jenner, han obtingut guardons en els Premis Primavera que lliura l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda.

I, finalment, en els Premis Sambori 2021 que organitza Òmnium Cultural, Lucía Morral, de la classe de Xaloc, ha obtingut el primer premi de la seva categoria (Cicle Inicial de Primària) i Abril del Valle el tercer premi en aquesta mateixa categoria. I Joina Vinyals ha quedat tercera de la seva categoria de Cicle Mitjà de Primària.

Felicitats a tots els Jordis i Jordines, a tots els premiats i totes les premiades. I per extensió a tots els que formem l’Escola Tabor en aquesta diada tan i tan especial per a la nostra escola, pel nostre país i pel món de la cultura.

Certamen de lectura en veu alta

Dimecres 13 de març es va celebrar la XXª edició de la Semifinal territorial del Certamen de Lectura Escolar en Veu Alta a Sant Cugat.

Maragall a casa

La classe de Joan Maragall (ESO3) va visitar la casa – arxiu de Joan Maragall.

Garbí i Llevant visiten el Poble Espanyol

Les classes de Garbí i Llevant van realitzar una gimcana d’orientació al Poble Espanyol de Barcelona.

Unes jornades més

Esquirols i Elefants a un aquari? Sí!

Es tracta de la classe d’EI3 (els Esquirols) i la d’EI4 (els Elefants).