Després de la sentència del Tribunal Suprem

By 16 d'octubre de 2019General

El passat dilluns 14 d’octubre el Tribunal Suprem feia pública la sentència dels dotze encausats pel procés català. Jordi Cuixart, exalumne de l’Escola Tabor, ha estat condemnat a nou anys de presó.

En els moments difícils que estem vivint aquests dies es manifesten de manera més clara les identitats diverses i les opcions polítiques diferents que són presents en el conjunt de la ciutadania i de les institucions, també les escolars. Així doncs, des de l’Escola Tabor, donat que són totes aquestes opcions legítimes i respectables, renunciem a enfonsar-nos encara més en la sensació generada de frustració, cansament i desànim. Mai l’assoliment de qualsevol fita política o social justifica l’ús de mitjans coercitius i violents, mitjans aquests que erosionen les preteses finalitats.

L’Escola Tabor vol continuar exercint la seva tasca formativa aspirant a proporcionar la millor educació als seus alumnes. Tal com diu la Llei d’Educació de Catalunya, aquesta aspiració es correspon amb la voluntat col·lectiva de fer de Catalunya un país pròsper, benestant i cohesionat, on tothom que hi viu pugui portar a terme lliurement el seu projecte vital. Volem proporcionar al nostre alumnat les eines per esdevenir constructor de consensos, amb prou discerniment com per saber transformar les situacions conflictives tot convertint-les en oportunitats respectuoses i constructives en el context de diversitat, pluralitat i complexitat en el qual vivim.

No podem oblidar el nostre exalumne Jordi Cuixart i els altres onze condemnats ni tampoc el dolor de les seves famílies, pares, germanes, fills, nebots,… L’assoliment d’un recte ordre social que permeti el desenvolupament harmònic de tota la societat necessita alguna cosa més que l’aplicació de la llei. Sempre és preferible fer servir el remei de la misericòrdia que no pas empunyar les armes de la severitat.

La privació de llibertat farà molt difícil tancar ferides i assolir consensos que condueixin a la germanor i pau que tots desitgem. Que s’iniciï, doncs, un procés multilateral de diàleg polític i social que ens faciliti sortir d’aquest atzucac, ens faci recuperar l’estabilitat democràtica i institucional que permeti avançar cap a la concòrdia i a la pau social.

Des de la nostra modestíssima posició ens seguim comprometent a treballar conjuntament per conrear la llavor d’una bona convivència, una llavor que tots haurem de cuidar des de casa, des de l’aula i des de l’escola, que ens permeti mirar-nos als ulls amb serenor i sense recança.

Només així ens podrem seguir dient que vivim, eduquem i estimem.