Aristòtil dona nom a la promoció de 4t d’ESO

By 1 de novembre de 2022Secundària

Després d’un llarg procés d’estudi de diferents candidats, els alumnes de 4t d’ESO han decidit que el filòsof grec Aristòtil sigui el nom de la seva promoció.

Una de les primeres activitats de Tutoria de 4t d’ESO és donar nom a la seva promoció. Els alumnes proposen uns candidats i l’Equip Directiu els en suggereix uns altres. Aquests candidats han de ser persones mortes fa més de vint-i-cinc anys i que hagin fet aportacions valuoses a la Humanitat.

En aquest punt la classe es divideix en diferents grups de treball, cada un d’ells destinat a buscar informació sobre un dels personatges i presentar-la a la resta de la classe. Un cop tothom té un cert coneixement dels personatges, es procedeix a una votació final per decidir quin serà el d’aquella promoció. Hom procura que el personatge tingui alguna relació amb l’objectiu general del curs, que aquest curs 2022/23 és el d’ajudar a créixer els nostres alumnes com a persones ètiques, honestes, respectuoses i tolerants.

El personatge escollit ha estat el filòsof grec Aristòtil (384-322aC), un dels personatges més influents del món antic en el nostre pensament filosòfic i en la nostra manera d’entendre i representar el món. Lògica, metafísica i política van ser camps del seu pensament. I la seva Ètica per a Nicòmac és probablement una de les obres més conegudes i reconegudes. Altres personatges que optaven a ser nom de promoció han estat Elizabeth Hamilton, Clara Campoamor o Federico García Lorca.

Així doncs, ara els peripatètics, els seguidors d’Aristòtil, compten amb noves incorporacions: els i les alumnes de la classe de 4t d’ESO de l’Escola Tabor.

Menús més saludables

Seguint les indicacions de l’Agència Catalana de Salut Pública, hem introduït canvis en els nostres menús.

“Però tornarem!”

El Rei Carnestoltes i la Reina Carnestoltetes ens han explicat com van viure la festa a la nostra escola.

DENIP de nou

El món és ple de conflictes violents.

Preparem el Carnaval amb l’ajuda dels més grans

Els alumnes de 3r d’ESO ajuden els més petits a fer-se la disfressa.

El Reglament de Règim Intern, a la web

L’Escola Tabor ha actualitzat el seu Reglament de Règim Intern (RRI).

Nosaltres responem

Alumnes de 4t d’ESO responen a preguntes científiques.

FESTABOR

El diumenge 21 de gener vam celebrar la FESTABOR.

Informe PISA: potser no tan malament

Les darreres setmanes han estat notícia els resultats de les proves PISA.

Nadal obert de bat a bat

El matí del 20 de desembre vam celebrar la nostra festa de Nadal.

Tres caixes que arribaran lluny

ASPERPOL ha recollit tres capses plenes de material.