Aristòtil dona nom a la promoció de 4t d’ESO

By 1 de novembre de 2022Secundària

Després d’un llarg procés d’estudi de diferents candidats, els alumnes de 4t d’ESO han decidit que el filòsof grec Aristòtil sigui el nom de la seva promoció.

Una de les primeres activitats de Tutoria de 4t d’ESO és donar nom a la seva promoció. Els alumnes proposen uns candidats i l’Equip Directiu els en suggereix uns altres. Aquests candidats han de ser persones mortes fa més de vint-i-cinc anys i que hagin fet aportacions valuoses a la Humanitat.

En aquest punt la classe es divideix en diferents grups de treball, cada un d’ells destinat a buscar informació sobre un dels personatges i presentar-la a la resta de la classe. Un cop tothom té un cert coneixement dels personatges, es procedeix a una votació final per decidir quin serà el d’aquella promoció. Hom procura que el personatge tingui alguna relació amb l’objectiu general del curs, que aquest curs 2022/23 és el d’ajudar a créixer els nostres alumnes com a persones ètiques, honestes, respectuoses i tolerants.

El personatge escollit ha estat el filòsof grec Aristòtil (384-322aC), un dels personatges més influents del món antic en el nostre pensament filosòfic i en la nostra manera d’entendre i representar el món. Lògica, metafísica i política van ser camps del seu pensament. I la seva Ètica per a Nicòmac és probablement una de les obres més conegudes i reconegudes. Altres personatges que optaven a ser nom de promoció han estat Elizabeth Hamilton, Clara Campoamor o Federico García Lorca.

Així doncs, ara els peripatètics, els seguidors d’Aristòtil, compten amb noves incorporacions: els i les alumnes de la classe de 4t d’ESO de l’Escola Tabor.

Descobrir l’Edat Mitjana en una gimcana

Els alumes de la classe Pau Casals (ESO2) van anar a Barcelona a realitzar una gimcana.

Certamen de lectura en veu alta

Dimecres 13 de març es va celebrar la XXª edició de la Semifinal territorial del Certamen de Lectura Escolar en Veu Alta a Sant Cugat.

Maragall a casa

La classe de Joan Maragall (ESO3) va visitar la casa – arxiu de Joan Maragall.

Garbí i Llevant visiten el Poble Espanyol

Les classes de Garbí i Llevant van realitzar una gimcana d’orientació al Poble Espanyol de Barcelona.

Unes jornades més