Aristòtil dona nom a la promoció de 4t d’ESO

By 1 de novembre de 2022Secundària

Després d’un llarg procés d’estudi de diferents candidats, els alumnes de 4t d’ESO han decidit que el filòsof grec Aristòtil sigui el nom de la seva promoció.

Una de les primeres activitats de Tutoria de 4t d’ESO és donar nom a la seva promoció. Els alumnes proposen uns candidats i l’Equip Directiu els en suggereix uns altres. Aquests candidats han de ser persones mortes fa més de vint-i-cinc anys i que hagin fet aportacions valuoses a la Humanitat.

En aquest punt la classe es divideix en diferents grups de treball, cada un d’ells destinat a buscar informació sobre un dels personatges i presentar-la a la resta de la classe. Un cop tothom té un cert coneixement dels personatges, es procedeix a una votació final per decidir quin serà el d’aquella promoció. Hom procura que el personatge tingui alguna relació amb l’objectiu general del curs, que aquest curs 2022/23 és el d’ajudar a créixer els nostres alumnes com a persones ètiques, honestes, respectuoses i tolerants.

El personatge escollit ha estat el filòsof grec Aristòtil (384-322aC), un dels personatges més influents del món antic en el nostre pensament filosòfic i en la nostra manera d’entendre i representar el món. Lògica, metafísica i política van ser camps del seu pensament. I la seva Ètica per a Nicòmac és probablement una de les obres més conegudes i reconegudes. Altres personatges que optaven a ser nom de promoció han estat Elizabeth Hamilton, Clara Campoamor o Federico García Lorca.

Així doncs, ara els peripatètics, els seguidors d’Aristòtil, compten amb noves incorporacions: els i les alumnes de la classe de 4t d’ESO de l’Escola Tabor.

El respecte i l’honestedat, de primera necessitat!

La tarda del 21 de novembre vam presentar l’objectiu general de l’escola Tabor per al curs 2022/23.

Aristòtil dona nom a la promoció de 4t d’ESO

Celebrem la Castanyada

Seguint el curs de les festes, el passat divendres 28 d’octubre vam celebrar la festa de la Castanyada, ara, per fi, en plena normalitat.

Tornem a Parlar pels descosits

Després de dos cursos amb mesures molt restrictives pel que fa a la barreja de grups, des de començaments d’octubre a l’Escola hem reprès l’activitat del “Parlem pels descosits”.

Antoni Gaudí visita la Sagrada Família

El dia 24 d’octubre els alumnes de la classe d’Antoni Gaudí (ESO1) van anar a visitar la Sagrada Família i a fer una ruta modernista per Barcelona.

La classe de Gregal comença a plantar

El passat divendres 21 d’octubre, com a part essencial d’un dels projectes d’aula que estan treballant, els nens i nenes de Gregal van farcir l’hort escolar d’hortalisses de temporada, que en unes quantes setmanes podran collir i tastar.

Dos grups de l’Escola Tabor visiten el Parlament de Catalunya

Amb pocs dies de diferència els alumnes de Garbí (EP5) i Joan Maragall (ESO3) van visitar el Parlament de Catalunya al Parc de la Ciutadella de Barcelona per fer-hi activitats relacionades amb els seus projectes i estudis.

La nostra auxiliar de conversa, Maria Lyons

Després que els dos darrers anys les mesures sanitàries restringissin molt la interacció entre alumnes i la presència de docents a les aules, aquest curs 2022/23 hem recuperat la figura de l’Auxiliar de conversa. I en aquesta ocasió es tracta de la Maria Lyons.

Amb l’octubre comencem les activitats extraescolars

Un cop superat el mes de setembre i les seves particularitats horàries, amb l’entrada al mes d’octubre posem en marxa les activitats extraescolars.

Ja tenim Govern d’Escola

El 2 d’octubre és l’aniversari de l’Escola Tabor. Aquest dia, de l’any 1967, va obrir les seves portes i el 2022 tots els que formem l’Escola Tabor ho celebrem