La nostra auxiliar de conversa, Maria Lyons

By 7 d'octubre de 2022General

Després que els dos darrers anys les mesures sanitàries restringissin molt la interacció entre alumnes i la presència de docents a les aules, aquest curs 2022/23 hem recuperat la figura de l’Auxiliar de conversa. I en aquesta ocasió es tracta de la Maria Lyons.

Les llengües s’aprenen per ser parlades, per ser un instrument de comunicació. Per això, a l’Escola donem importància a l’oralitat i despleguem programes com el Parlem pels descosits per entrenar els nostres alumnes en la pràctica de les exposicions orals.

I pel que fa a la llengua anglesa, ja fa molts anys que teníem a l’escola un auxiliar, una persona de parla materna anglesa que ve a les nostres aules a parlar i només a parlar. De la gramàtica i l’expressió escrita ja se n’encarreguen els nostres mestres i professores. L’auxiliar passa dues hores setmanals a les classes d’Educació Primària i Secundària treballant en petits grups.

I a Educació Infantil comptem amb la nostra Nursery teacher, que un cop acabi el procés d’adaptació dels Esquirols començarà a passar algunes hores també a la classe dels Elefants i dels Xais.

Maria Lyons ha estudiat Història i Literatura Anglesa a la Universitat de Sussex i actualment es prepara per a la docència de la seva llengua a persones no anglòfones.

Els alumnes de 3r d’ESO participen a les Jornades Esportives Intercentres

Els estudiants de3r d’ESO de Santa Perpètua van gaudir d’una jornada esportiva i lúdica en els equipaments esportius del municipi.

Roma caput mundi

Els alumnes de 4t d’ESO van fer el seu viatge de final d’etapa a Roma.

Educació Infantil se’n va al parc

Per a finalitzar el trimestre i celebrar l’arribada de la Primavera els alumnes de la classe dels Esquirols, Elefants i Xais van anar al Parc central.

Antoni Gaudí visita la Sagrada Família i el Parc Güell

El dia 19 de març els alumnes de la classe Antoni Gaudí van fer una visita guiada a la Sagrada Família i el Parc Güell.

El passat dijous 14 de març a la tarda els alumnes de Secundària van celebrar el dia Pi.

Certamen de lectura en veu alta

Dimecres 13 de març es va celebrar la XXª edició de la Semifinal territorial del Certamen de Lectura Escolar en Veu Alta a Sant Cugat.

Maragall a casa

La classe de Joan Maragall (ESO3) va visitar la casa – arxiu de Joan Maragall.

Garbí i Llevant visiten el Poble Espanyol

Les classes de Garbí i Llevant van realitzar una gimcana d’orientació al Poble Espanyol de Barcelona.

Unes jornades més

Els alumnes més grans de l’Escola participen a les Jornades Esportives Intercentres

Esquirols i Elefants a un aquari? Sí!

Es tracta de la classe d’EI3 (els Esquirols) i la d’EI4 (els Elefants).