Bon Nadal 2018

By 21 de desembre de 2018General

Estem acabant la nostra festa de Nadal. Com cada any ens hem trobat al pati per recitar poemes, cantar nadales i fer cagar el tió. Ben aviat començarem les vacances de Nadal i durant uns dies passarem de veure els companys de classe per fer aquelles trobades familiars amb dinars llarguíssims i tornarem a veure alguns familiars que per la distància només trobem aquestes dates.

Aquest curs ens hem proposat ajudar-nos a mantenir les nostres opinions i també a saber dir no a aquelles coses que no ens convenen, a aquelles actituds que no ens agraden, a aquelles situacions que ens perjudiquen. Sabem que dir que no també és una opció. I això vol dir que l’altre opció és dir que sí.

I a què diem sí, doncs? Diem sí a intentar fer una mica millor el nostre món. No, nosaltres no som presidentes de govern, ni caps d’estat, ni poderosos magnats. Som un dels més 7.300 milions de persones que habitem el planeta. Som molt petits.

Però en el nostre entorn som molt grans. Som grans a casa, som grans a classe, som grans a l’equip d’esports on juguem o a l’esplai on ens divertim. I aquí és on diem sí: sí a la fraternitat, sí als valors que ens fan més persones i menys individus, sí al respecte a les persones que tenim ben a prop, sí a la llibertat. El nostre esforç diari potser no fa canviar tot el món, però fa canviar el trosset de mon que habitem.

I en aquests moments en què seurem a taula amb la família, recordem que hi ha gent que no pot ser a taula amb la seva família perquè estan treballant per nosaltres, perquè estudien o treballen lluny i no poden venir, perquè estan hospitalitzats i no poden sortir de l’hospital ni aquestes festes o perquè estan detinguts o empresonats i hagin fet el que hagin fet, hagin pensat el que hagin pensat, també tenen família i amics que els esperen i els enyoren.

Per a tots, per nosaltres i per les nostres famílies, pels que descansen i els que treballen, pels que som a casa i pels que són a l’estranger, pels que estem bons i pels malalts, i pels que estem lliures i els que estan presos, com el nostre exalumne Jordi Cuixart,

Bon Nadal i feliç 2019!

Els alumnes de 3r d’ESO participen a les Jornades Esportives Intercentres

Els estudiants de3r d’ESO de Santa Perpètua van gaudir d’una jornada esportiva i lúdica en els equipaments esportius del municipi.

Els alumnes de 4t d’ESO van fer el seu viatge de final d’etapa a Roma.