By 14 de maig de 2024Primària, Secundària

Aquestes proves, promogudes per l’associació internacional Le Kangourous sans Frontières, es marquen com a objectiu la promoció de les matemàtiques entre els nois i noies i adolescents, mitjançant la participació massiva en una mateixa activitat de raonament matemàtic i durant el mateix dia, aquest curs el passat 21 de març.

A Catalunya és la Societat Catalana de Matemàtiques qui s’encarrega del desenvolupament d’aquesta prova. Aquest curs 2023-24 hi han participat prop de 105.000 alumnes de tota Catalunya.

Un temps després es publiquen les dades dels alumnes que han obtingut els millors resultats de cada nivell. Enguany els alumnes de la nostra Escola que estan entre el 5,5 % millors del seu nivell han estat:

el Pol Surroca de la classe de Garbí (EP5), en la posició 634 d’un total de 12.336;

la Núria Aran de la classe de Llevant (EP6), en la posició 503 d’un total de 12.745 participants;

la Noa Sanz i la Joina Vinyals de la classe d’Antoni Gaudí (ESO1), en les posicions 1.158 i 1.203, respectivament d’un total de 23.586 participants;

i el Lluc Lleonart de la classe de Pau Casals (ESO2), en la posició 800 d’un total de 21.333 participants.

Moltes felicitats a les millors puntuacions i a tots els que han participat en aquest dia tan intens de resoldre reptes matemàtics. Us animem també a que entreu a la web de la Societat Catalana de Matemàtiques on veureu les proves i us engresqueu a resoldre alguna d’elles.

Ja us ho diem: algunes no són gens fàcils!

Punts de llibre, 200,39€ solidaris

Els alumnes de Llevant (EP6) han realitat uns punts de llibre per a la seva venda de forma solidària.

Un debat sobre les escoles concertades: les respostes dels partits

El passat dimecres 24 d’abril es va celebrar un debat electoral sobre educació organitzat per les entitats que configuren l’Escola de la Gent.