Davant l’alerta sanitària pel coronavirus

By 11 de març de 2020General

Davant l’alerta sanitària pel coronavirus

El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya va emetre el dimarts 10 de març un comunicat amb les seves recomanacions de cara a l’adopció de mesures de prevenció amb la finalitat de contribuir a la contenció de l’epidèmia de coronavirus.

Comunicat del Departament de Salut: “El Departament d’Educació insta a la suspensió de tota activitat que organitzin els centres educatius del Departament o qualsevol servei del mateix Departament que no sigui lectiva o curricular, que es faci fora del centre i que impliqui professorat, personal no docent o alumnat de diversos centres simultàniament. Les sortides lectives que impliquin un sol centre es poden mantenir. Aquesta mesura de suspensió té efectes sobre fires, trobades, cantades, certàmens, etc.”

A partir de les mesures proposades, l’Escola ha adoptat una sèrie de decisions que passem a comentar:

• El Certamen de Lectura en Veu Alta que s’havia de celebrar a Montcada el proper divendres 13 de març ha estat suspès per la mateixa organització.
  • El Palau de la Música ha cancel·lat l’espectacle Flamenkat del 18 de març al que havien d’anar els alumnes de 5è i 6è de Primària
  • L’Escola Tabor ajorna als dies 18, 19 i 20 de maig les convivències dels alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO que s’havien de celebrar a l’alberg Jaume I de l’Espluga de Francolí els dies 23, 24 i 25 de març.
  • L’assaig de la Cantata dels alumnes de 4t de Primària del 31 de març queda ajornat.

De totes aquestes activitats se n’actualitzarà la data de realització tan bon punt les autoritats sanitàries i educatives en confirmin la seguretat. Pel que fa a la resta d’activitats externes que s’hagin de dur a terme més enllà d’aquestes dates, restem a l’espera de noves directrius.

L’Escola Tabor reforça les mesures de formació dels alumnes pel que fa a la profilaxi davant l’epidèmia, insistint fonamentalment en la higiene de les mans i la seguretat dels contactes. Poden seguir les recomanacions del Departament de salut clicant a  aquest enllaç.

Donada l’excepcionalitat de la situació, tan bon punt ens arribin noves instruccions o recomanacions de les autoritats sanitàries, educatives o governamentals anirem adoptant les mesures necessàries per a la salut de tots els que formem l’Escola Tabor.

Acabem el curs 2021/22

Durant tot el dimecres 22 de juny l’Escola ha acollit les activitats habituals que marquen el final del curs escolar.

Els alumnes de Llevant “Passem a Secundària”

Com cada final de curs, els alumnes de la classe de 6è de Primària van celebrar la festa que marca el seu pas de l’Educació Primària a l’Educació Secundària Obligatòria.

75 donacions que salven 225 vides

El dimecres 1 de juny els alumnes de la classe de Tramuntana (4t de Primària) van col·laborar amb el Banc de Sang i Teixits en una nova edició de la campanya de donació de sang.

Avis i nets omplen el pati de l’escola

Després de dos cursos en blanc per les restriccions de la pandèmia de la COVID-19, avis, nets i mestres han omplert el pati de l’escola per celebrar una nova edició de la nostra Festa dels Avis.

“Guess the animal” i “Crazy recipes” en xarxa

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes de la classe dels Xais (EI5) i de la classe de Tramuntana (EP4) han compartit i han intercanviat experiències amb altres escoles de la Fundació Tr@ms per tal de potenciar l’ús de l’anglès en contextos reals.

El rap de Gregal guanya un Premi Sambori

Els alumnes de la classe de Gregal (3r de Primària) han obtingut un Premi Sambori pel seu rap de l’aparell locomotor.

Set alumnes de l’Escola Tabor a les primeres places de la Prova Cangur

Cada curs els alumnes de la nostra Escola (des de 5è de Primària fins a 4t d’ESO) participen a la Prova Cangur, que promociona la Societat Catalana de Matemàtiques. En els darrers dies se n’han publicat els resultats i set alumnes de l’Escola han quedat entre el 6% amb millors resultats de tots els participants en la seva categoria.

Publiquem el catàleg d’activitats extraescolars i serveis a les famílies per al proper curs 2022/23.

Com cada any, un simulacre d’evacuació

Com a part del Pla de Prevenció de Riscos Laborals i de la preparació dels alumnes de cara a situacions d’emergència, el passat dijous 5 de maig vam a dur a terme un simulacre d’evacuació de l’escola.

Al Pati dels Petits juguem amb la gravetat

Fa pocs dies hem instal·lat un nou plafó d’activitats al Pati dels Petits, una eina que els permet crear circuits de tota mena.