Davant l’alerta sanitària pel coronavirus

By 11 de març de 2020General

Davant l’alerta sanitària pel coronavirus

El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya va emetre el dimarts 10 de març un comunicat amb les seves recomanacions de cara a l’adopció de mesures de prevenció amb la finalitat de contribuir a la contenció de l’epidèmia de coronavirus.

Comunicat del Departament de Salut: “El Departament d’Educació insta a la suspensió de tota activitat que organitzin els centres educatius del Departament o qualsevol servei del mateix Departament que no sigui lectiva o curricular, que es faci fora del centre i que impliqui professorat, personal no docent o alumnat de diversos centres simultàniament. Les sortides lectives que impliquin un sol centre es poden mantenir. Aquesta mesura de suspensió té efectes sobre fires, trobades, cantades, certàmens, etc.”

A partir de les mesures proposades, l’Escola ha adoptat una sèrie de decisions que passem a comentar:

• El Certamen de Lectura en Veu Alta que s’havia de celebrar a Montcada el proper divendres 13 de març ha estat suspès per la mateixa organització.
  • El Palau de la Música ha cancel·lat l’espectacle Flamenkat del 18 de març al que havien d’anar els alumnes de 5è i 6è de Primària
  • L’Escola Tabor ajorna als dies 18, 19 i 20 de maig les convivències dels alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO que s’havien de celebrar a l’alberg Jaume I de l’Espluga de Francolí els dies 23, 24 i 25 de març.
  • L’assaig de la Cantata dels alumnes de 4t de Primària del 31 de març queda ajornat.

De totes aquestes activitats se n’actualitzarà la data de realització tan bon punt les autoritats sanitàries i educatives en confirmin la seguretat. Pel que fa a la resta d’activitats externes que s’hagin de dur a terme més enllà d’aquestes dates, restem a l’espera de noves directrius.

L’Escola Tabor reforça les mesures de formació dels alumnes pel que fa a la profilaxi davant l’epidèmia, insistint fonamentalment en la higiene de les mans i la seguretat dels contactes. Poden seguir les recomanacions del Departament de salut clicant a  aquest enllaç.

Donada l’excepcionalitat de la situació, tan bon punt ens arribin noves instruccions o recomanacions de les autoritats sanitàries, educatives o governamentals anirem adoptant les mesures necessàries per a la salut de tots els que formem l’Escola Tabor.

Certamen de lectura en veu alta

Dimecres 13 de març es va celebrar la XXª edició de la Semifinal territorial del Certamen de Lectura Escolar en Veu Alta a Sant Cugat.

Maragall a casa

La classe de Joan Maragall (ESO3) va visitar la casa – arxiu de Joan Maragall.

Garbí i Llevant visiten el Poble Espanyol

Les classes de Garbí i Llevant van realitzar una gimcana d’orientació al Poble Espanyol de Barcelona.

Unes jornades més

Esquirols i Elefants a un aquari? Sí!

Es tracta de la classe d’EI3 (els Esquirols) i la d’EI4 (els Elefants).