Creació i imaginació amb els robots

Ja han començat totes les activitats extraescolars de l’escola i la robòtica hi té un paper rellevant.

La primera setmana d’octubre han començat les activitats extraescolars del curs. L’Alemany, la Iniciació esportiva, el Hip hop, la Zumba kids, el More English for you, els Escacs, la Natació… i l’Espai Makers.

Aquesta darrera activitat es planteja com una continuació, ampliació i diversificació de les feines que ja es fan a les aules en el camp de la programació i la robòtica. Les sessions s’estructuren al voltant d’una sèrie de reptes que els participants han d’anar solucionant amb les eines que se’ls proposen… i les que ells mateixos apliquin.

No es tracta solament de posar en pràctica el pensament computacional de les persones. El plus que s’afegeix és aplicar en un camp teòricament molt mecanitzat les dosis de creativitat que calen per resoldre aquestes situacions. Fins i tot la manipulació de materials que semblen trets d’una classe d’educació visual i plàstica esdevé una eina gairebé tan important com les tauletes o els ordinadors que, a priori, semblarien les eines a utilitzar en exclusiva.

Aquesta activitat utilitza, doncs, instruments tecnològics (alguns de senzills, altres de més complexos) i introdueix els participants en l’apassionant món de la gamificació, això és, l’ús del joc com a instrument pedagògic de primordial importància.