Creació i imaginació amb els robots

Ja han començat totes les activitats extraescolars de l’escola i la robòtica hi té un paper rellevant.

La primera setmana d’octubre han començat les activitats extraescolars del curs. L’Alemany, la Iniciació esportiva, el Hip hop, la Zumba kids, el More English for you, els Escacs, la Natació… i l’Espai Makers.

Aquesta darrera activitat es planteja com una continuació, ampliació i diversificació de les feines que ja es fan a les aules en el camp de la programació i la robòtica. Les sessions s’estructuren al voltant d’una sèrie de reptes que els participants han d’anar solucionant amb les eines que se’ls proposen… i les que ells mateixos apliquin.

No es tracta solament de posar en pràctica el pensament computacional de les persones. El plus que s’afegeix és aplicar en un camp teòricament molt mecanitzat les dosis de creativitat que calen per resoldre aquestes situacions. Fins i tot la manipulació de materials que semblen trets d’una classe d’educació visual i plàstica esdevé una eina gairebé tan important com les tauletes o els ordinadors que, a priori, semblarien les eines a utilitzar en exclusiva.

Aquesta activitat utilitza, doncs, instruments tecnològics (alguns de senzills, altres de més complexos) i introdueix els participants en l’apassionant món de la gamificació, això és, l’ús del joc com a instrument pedagògic de primordial importància.

Els alumnes d’ESO participen del programa “Salut i escola”

El dia 29 de setembre tots els alumnes de Secundària van rebre a l’espai la Fusteria la visita de tres infermeres del CAP de Santa Perpètua per presentar-los el Programa “Salut i Escola”.

Un matí d’esports per als alumnes de Secundària

El dia 23 de setembre tots els alumnes de Secundària van realitzar la tradicional Sortida Conjunta inicial de curs al Bosc de la Sardana. La idea d’aquesta sortida és que els alumnes de Secundària, sobretot els que acaben d’arribar a l’etapa, es coneguin entre ells i creïn vincles més enllà dels seus companys d’aula.

Tramuntana omple de color el carrer

El passat dijous 22 de setembre, i amb motiu de la celebració de la Setmana de la Mobilitat Sostenible a Santa Perpètua, l’alumnat de Tramuntana va poder gaudir d’un taller de creació artística al carrer organitzat per l’Ajuntament.

La classe de Llevant, sobre rodes

La classe de Llevant va participar el passat 21 de setembre en un taller de mobilitat al Parc de Trànsit, en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible organitzada per la policia local de Santa Perpètua.