Un debat sobre el futur de les escoles concertades

By 24 d'abril de 2024General

Davant de les properes eleccions al Parlament de Catalunya, les entitats que representen les nostres escoles concertades han preparat un manifest i un debat per conèixer el posicionament dels partits amb representació parlamentària respecte les nostres necessitats i demandes.

S’ha convidat als caps de llista de cada partit perquè es posicionin sobre les nostres necessitats. Podríem dir que aquesta vegada no se’ls ha convidat perquè ens parlin d’ells, sinó perquè ens parlin de nosaltres, dels nostres problemes, de les nostres preocupacions, dels nostres fills i filles i del seu futur.

Les quatre patronals que representen l’Escola d’Iniciativa Social han redactat el document Acords per al futur, que recull les propostes. I és sobre aquestes propostes que es desenvoluparà el debat. És més, cada partit haurà de respondre si es compromet o no a impulsar-les.

El contingut del document es pot resumir en quatre grans demandes:

1. La gratuïtat de l’ensenyament per complir el pacte contra la segregació escolar.
  2. L’increment de les plantilles.
  3. La garantia de dotar els recursos suficients per una escola inclusiva.
  4. El desenvolupament i el suport al Servei d’Educació de Catalunya.

Les escoles d’iniciativa social representem el 30% del sistema educatiu i tenim una llarga trajectòria de compromís i qualitat educatives. L’educació és un dret bàsic al que s’hi hauria d’accedir gratuïtament. Malgrat això, l’infrafinançament del concert a les nostres escoles fa que el Servei d’Educació de Catalunya presenti importants dèficits d’inversió pública per garantir el dret a l’educació en igualtat d’oportunitats. Des de l’Escola d’iniciativa Social volem un compromís polític per revertir aquesta situació.

La força de les Escoles d’Iniciativa Social, l’escola de la gent, es resumeix en dues dades: representem més del 30% de l’alumnat i a més de 349.000 famílies.

A banda de convidar-vos a seguir el debat en directe us anunciem que, després del debat, us farem arribar quins han sigut els compromisos que han adquirit els candidats amb cada una de les nostres propostes.

Punts de llibre, 200,39€ solidaris

Els alumnes de Llevant (EP6) han realitat uns punts de llibre per a la seva venda de forma solidària.

Un debat sobre les escoles concertades: les respostes dels partits

El passat dimecres 24 d’abril es va celebrar un debat electoral sobre educació organitzat per les entitats que configuren l’Escola de la Gent.