Commemorem el Dia Internacional de la Noviolència i la Pau

By 1 de febrer de 2020General

En l’aniversari de la mort de Gandhi, la música i la paraula es troben per fer un clam per la No violència i la Pau.

Sovint a l’Escola Tabor aturem les nostres activitats per fer celebracions i festes. Algunes tenen un caràcter més lúdic, altres més tradicionals, altres culturals. I un dels moments en què aparquem tauletes, llibres i bolígrafs és el 30 de gener, la data que commemora el Dia Internacional de la Noviolència i la Pau en homenatge a la figura de l’activista indi Mahatma Gandhi, assassinat en aquesta data per un grup de fanàtics que no podien tolerar la seva lluita no violenta en defensa de les seves conviccions i el seu país.

Així, en primer lloc a l’Espai La Fusteria els alumnes de Garbí (EP5) i Pau Casals (ESO2) ens van oferir un concert de cançons interpretades amb les seves veus i instruments musicals.

Finalment tots els alumnes i el personal de l’escola ens vam trobar al pati per fer un acte conjunt en què es van llegir tres poemes al·lusius a aquesta opció pacifista i cada una de les classes va fer balanç del compromís que havia adoptat cada grup en començar el curs pel que fa al seu compromís social: quins compromisos s’havien complert, quins no, quins calia seguir treballant,… Tot per no deixar en l’aire les idees i fer-les aterrar al dia a dia de cada classe.

Punts de llibre, 200,39€ solidaris

Els alumnes de Llevant (EP6) han realitat uns punts de llibre per a la seva venda de forma solidària.

Un debat sobre les escoles concertades: les respostes dels partits

El passat dimecres 24 d’abril es va celebrar un debat electoral sobre educació organitzat per les entitats que configuren l’Escola de la Gent.