Campanya de donació de sang

By 30 de maig de 2019Primària

Com a cloenda del seu projecte sobre el cos humà, la classe de Tramuntana s’implica en la campanya de donació de sang i ajuda a captar 97 voluntaris.

El passat dimecres 29 de maig va tenir lloc a l’espai La Fusteria una nova edició de la campanya de donació de sang a la nostra escola. Ja fa molts anys l’Escola Tabor cedeix els seus locals en diverses ocasions durant l’any al Banc de sang i teixits de Catalunya per tal de col·laborar en les seves campanyes de donació. En les darrers edicions aquesta campanya s’insereix en el projecte que els alumnes de 4t de Primària duen a terme al voltant del cos humà, del seu funcionament i més específicament del sistema circulatori i cardiovascular.

Durant tot el projecte es combinen les parts de coneixement de la matèria i la sensibilització al voltant de la necessitat de fer donacions de sang, atesa la impossibilitat de la ciència per fabricar aquest element imprescindible per a la vida humana i tan necessari quan es produeixen intervencions quirúrgiques o actes mèdics vitals.

En aquest sentit, una de les tasques dels alumnes consisteix a preparar un element de regal per als donants. Aquest any una gota de sang feta amb feltre i farcida d’espígol agraïa la generosa aportació dels donants.

Finalment, ens congratulem que cada vegada més centres de Santa Perpètua i altres poblacions s’impliquin en aquesta campanya que és alhora de conscienciació i donació.