La sang que tu dones pot salvar persones

By 7 de juny de 2023Primària

El passat dimarts 6 de juny els alumnes de Tramuntana (EP4) van portar a terme la cloenda del seu projecte “la Sang que tu dones pot salvar persones” col·laborant amb el Banc de Sang i teixits en la campanya de donació de sang que prèviament havien estat preparant amb molta il·lusió.

Va ser un dia llarg i intens però van poder gaudir d’aquesta experiència en directe ajudant al personal mèdic i rebent, atenent i obsequiant amb un petit detall a tots els donants que s’hi van acostar aquell dia.

El resultat ha estat un èxit majúscul, ja que es van aconseguir més de 100 participants. En total 105 donacions; 65 persones van ser de sexe femení i 40 persones de sexe masculí. L’edat majoritària dels donants va estar compresa entre els 45 i 54 anys i dels grups sanguinis que més sang es va aconseguir va ser dels grups 0+ i A+.

Per tal que  la campanya fos tot un èxit van estar fent publicitat a les xarxes socials de l’escola i pel voltant del poble i rodalies, elaborant cartells i anuncis publicitaris. I també van confeccionar un videoclip amb el què van gaudir de valent!

Prèviament van estar treballant durant setmanes l’aparell circulatori, la sang, els seus components, els grups sanguinis i van aprendre moltes coses del seu gran projecte. També van rebre a l’escola  visites de pares amb molts coneixements que els van ajudar a consolidar encara molt més els seus aprenentatges i ara ja poden dir que són uns grans experts en l’aparell circulatori i la sang.

Tot i que saben que diàriament es necessitarien 1000 donacions, estan molt contents dels resultats i de poder haver aportat el seu granet de sorra a la societat que necessita la teva sang.

Punts de llibre, 200,39€ solidaris

Els alumnes de Llevant (EP6) han realitat uns punts de llibre per a la seva venda de forma solidària.

Un debat sobre les escoles concertades: les respostes dels partits

El passat dimecres 24 d’abril es va celebrar un debat electoral sobre educació organitzat per les entitats que configuren l’Escola de la Gent.