L’Escola segueix activa: vídeos i espais de comunicació

By 25 de març de 2020Primària, Secundària

La comunicació no es talla en aquests moments excepcionals. Intentem mantenir el contacte amb els alumnes amb diferents formats.

És molt difícil suplir l’activitat diària d’una escola per mitjans telemàtics. Però posem en marxa un parell de sistemes per tal que els mestres i professors puguin interactuar amb els alumnes d’una manera més directa.

Per una banda, des dels Esquirols de P3 a la classe de Gregal (3r de Primària), cada matí el tutor o algun mestre o mestra del curs enviarà un petit vídeo o locució per animar els alumnes a fer les feines que s’han penjat als blocs.

I des de Tramuntana (4t de Primària) a Frida Kahlo (4t d’ESO), s’han creat uns xats a través de l’aplicació Teams. Aquesta aplicació està dintre del paquet Office que tenen tots els alumnes de 4t d’EP a 4t d’ESO i que els  permet interactuar com un xat qualsevol. Aquest sistema, més complex que els vídeos dels nivells més petits, es posa en funcionament de manera progressiva al llarg de la setmana de 23 de març. En aquests moments de teletreball gairebé mundial, però, s’ha d’entendre que determinades funcionalitats de la xarxa estan presentant dificultats tècniques que sovint escapen del nostre control.

Avis i nets omplen el pati de l’escola

Després de dos cursos en blanc per les restriccions de la pandèmia de la COVID-19, avis, nets i mestres han omplert el pati de l’escola per celebrar una nova edició de la nostra Festa dels Avis.

“Guess the animal” i “recipes” en xarxa

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes de la classe dels Xais (EI5) i de la classe de Tramuntana (EP4) han compartit i han intercanviat experiències amb altres escoles de la Fundació Tr@ms per tal de potenciar l’ús de l’anglès en contextos reals.

El rap de Gregal guanya un Premi Sambori

Els alumnes de la classe de Gregal (3r de Primària) han obtingut un Premi Sambori pel seu rap de l’aparell locomotor.

Set alumnes de l’Escola Tabor a les primeres places de la Prova Cangur

Cada curs els alumnes de la nostra Escola (des de 5è de Primària fins a 4t d’ESO) participen a la Prova Cangur, que promociona la Societat Catalana de Matemàtiques. En els darrers dies se n’han publicat els resultats i set alumnes de l’Escola han quedat entre el 6% amb millors resultats de tots els participants en la seva categoria.

Publiquem el catàleg d’activitats extraescolars i serveis a les famílies per al proper curs 2022/23.

Com cada any, un simulacre d’evacuació

Com a part del Pla de Prevenció de Riscos Laborals i de la preparació dels alumnes de cara a situacions d’emergència, el passat dijous 5 de maig vam a dur a terme un simulacre d’evacuació de l’escola.

Al Pati dels Petits juguem amb la gravetat

Fa pocs dies hem instal·lat un nou plafó d’activitats al Pati dels Petits, una eina que els permet crear circuits de tota mena.

Peces de fusta que arriben al sostre

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes dels Xais i de les classes de Ponent i Xaloc van gaudir el passat dimecres 27 d’abril d’una activitat de construcció amb els materials del Taller de construcció KAPLA.

Sant Jordi a l’Escola Tabor

El 22 d’abril hem celebrat la festa de Sant Jordi, patró de Catalunya. Un any més, tota l’escola atura les seves activitats quotidianes per dedicar el dia a la llegenda, els llibres i els Jocs Florals.

Una capsa amb moltes cares que dona molt de joc

Com cada festa de Sant Jordi, avui hem presentat la publicació que hem elaborat entre tots els alumnes i el personal de l’escola.