Si vols Pau, prepara la Pau

By 30 de gener de 2019General

Sota aquest títol vam celebrar la nostra festa oberta el passat diumenge 27 de gener de 2019.

Com cada curs, un diumenge convidem els pares, familiars i amics de l’escola a viure una de les nostres festes escolars. Aquest curs hem celebrat amb tots per primera vegada el Dia Escolar de la Noviolència i la Pau, una commemoració propiciada per Nacions Unides en record de la data (30 de gener de 1948) en què fou assassinat l’activista indi Mahatma Gandhi. En record i homenatge a la seva lluita pacífica i la seva fermesa en la utilització de mètodes no violents,  Nacions Unides encoratja les escoles a recordar el personatge i actualitzar el seu missatge.

Al pati de l’escola es van proposar dues activitats de “Passatgers al tren!”, una creada pels alumnes d’Educació Infantil i l’altra pels alumnes de 1r, 2n i 3r de Primària; allà es podia experimentar com afrontem els conflictes de la nostra vida quotidiana i la seva resolució per mitjà de l’acord i la paraula. Al gimnàs els alumnes de 4t i 6è de Primària van muntar una instal·lació que ens recordava la gravetat dels conflictes actuals a nivell global; i els alumnes de 2n i 3r d’ESO van explicar a l’espai La Fusteria com diferents personalitats i organismes internacionals han lluitat i lluiten per una solució no violenta als conflictes. Els alumnes de 4t d’ESO van muntar un bar per recollir diners per al seu viatge de final d’etapa.

Per acabar la festa els alumnes de 5è de Primària i 1r d’ESO van interpretar tres cançons que ens parlaven de pau i no violència. Aquest any l’entitat convidada ha estat l’organització no governamental Santa Perpètua Solidària. La seva presidenta va adreçar unes paraules als assistents glossant la seva tasca en diferents països africans i els mecanismes de codesenvolupament que duen a terme.

Per tancar la festa entre tots els assistents es va dibuixar al pati de l’escola el símbol de la pau.