El Claustre repassa la Filosofia

By 24 de setembre de 2021General

De cara a la imminent posada en marxa del Projecte Filosofia 3-18 a les nostres aules, tot el Claustre de l’Escola Tabor s’ha format en aquesta metodologia.

Els dies previs a l’inici de les classes, entre la preparació del curs i la posada a punt dels espais, el Claustre de l’escola ha trobat el moment per formar-se en el Projecte Filosofia 3-18. Es tracta “d’un projecte educatiu i un currículum per aprendre a pensar millor de manera autònoma en el sí d’una comunitat de diàleg i d’investigació”, en paraules del Grup IREF (Innovació i Recerca per l’Ensenyament de la Filosofia), entitat que ha dut a terme aquesta formació als nostres docents.

Després d’una primera trobada conjunta de tots els mestres i professors, el grup es va desdoblar per especialitzar-se, per una banda, en l’Educació Infantil i Primària i, per l’altra, en l’Educació Secundària Obligatòria.

Tractant-se d’una activitat de llarg recorregut, endreçada i pensada seguint l’evolució i les capacitats dels alumnes en cada fase del seu creixement, a la nostra Escola la Filosofia 3-18 s’anirà implantant en fases. Aquest curs s’hi posen els alumnes de P4 (Elefants), EP1 (Ponent), EP3 (Gregal), EP5 (Garbí), Antoni Gaudí (ESO1) i Joan Maragall (ESO3). A partir del curs 2022/23 ja participaran del projecte tots els nivells de l’escola.

Tres mestres ens diuen adeu

A Primària anem ben d’hora de convivències

A Primària anem ben d’hora de convivències