Descobrir l’Edat Mitjana en una gimcana

By 19 d'abril de 2024Secundària

Els alumes de la classe Pau Casals (ESO2) van anar a Barcelona a realitzar una gimcana sobre la història de la ciutat el passat 18 d’abril.

A través d’unes preguntes en anglès i treballant en grups de 4 van haver de moure’s pel centre de la ciutat per obtenint les respostes en sis possibles rutes diferents. Responent les preguntes els alumnes van anar descobrint la història de la ciutat mentre s’acostaven a alguns dels punts més emblemàtics: la catedral, Santa Maria del Mar, el Fossar de les Moreres, les restes de les muralles romanes,… Tot un seguit d’espais que recorden el passat romà, medieval i fins i tot modern de la ciutat.

Tot i els turistes i la multitud, els alumnes van apropar-se a tots aquests indrets per redescobrir-los i intentar respondre totes les preguntes en el menor temps possible, factor clau per obtenir la màxima puntuació de cada ruta.

En alguns punts rebien instruccions de fer-se una fotografia per a obtenir puntuació extra. El guanyador va ser el grup que més respostes correctes va completar en el mínim temps possible. Tot i que van caminar molt s’ho van passar d’allò més bé.

Punts de llibre, 200,39€ solidaris

Els alumnes de Llevant (EP6) han realitat uns punts de llibre per a la seva venda de forma solidària.

Un debat sobre les escoles concertades: les respostes dels partits

El passat dimecres 24 d’abril es va celebrar un debat electoral sobre educació organitzat per les entitats que configuren l’Escola de la Gent.