La classe de Gregal comença a plantar

By 24 d'octubre de 2022Primària

El passat divendres 21 d’octubre, com a part essencial d’un dels projectes d’aula que estan treballant, els nens i nenes de Gregal van farcir l’hort escolar d’hortalisses de temporada, que en unes quantes setmanes podran collir i tastar.

Els alumnes de la classe de Gregal treballen un únic projecte global durant tot el curs que els convida a entendre què és l’energia i com es traspassa, es transforma i s’emmagatzema. I d’aquí neix una activitat: les plantes i l’hort. Poder entendre les funcions vitals que desenvolupen les plantes observant com es desenvolupen directament al medi aporta qualitat a l’aprenentatge. Obliga a accedir al coneixement perquè la posada en marxa i el manteniment de l’hort el fa necessari.

Els alumnes van haver d’aprendre com preparar un bon substrat per a poder iniciar tot el treball a l’hort, així com també les opcions de mantenir-ne la vida de forma ecològica i sostenible. A partir d’una graella d’associacions de cultiu van haver de comprovar que les hortalisses ubicades en una mateixa taula es beneficien recíprocament durant el seu creixement. També van calcular la proporció necessària d’adob d’humus de cuc que calia barrejar amb els litres d’aigua del primer reg. Ho van fer tot de meravella, i així de bonic ha quedat l’hort.

Punts de llibre, 200,39€ solidaris

Els alumnes de Llevant (EP6) han realitat uns punts de llibre per a la seva venda de forma solidària.

Un debat sobre les escoles concertades: les respostes dels partits

El passat dimecres 24 d’abril es va celebrar un debat electoral sobre educació organitzat per les entitats que configuren l’Escola de la Gent.