La classe de Gregal comença a plantar

By 24 d'octubre de 2022Primària

El passat divendres 21 d’octubre, com a part essencial d’un dels projectes d’aula que estan treballant, els nens i nenes de Gregal van farcir l’hort escolar d’hortalisses de temporada, que en unes quantes setmanes podran collir i tastar.

Els alumnes de la classe de Gregal treballen un únic projecte global durant tot el curs que els convida a entendre què és l’energia i com es traspassa, es transforma i s’emmagatzema. I d’aquí neix una activitat: les plantes i l’hort. Poder entendre les funcions vitals que desenvolupen les plantes observant com es desenvolupen directament al medi aporta qualitat a l’aprenentatge. Obliga a accedir al coneixement perquè la posada en marxa i el manteniment de l’hort el fa necessari.

Els alumnes van haver d’aprendre com preparar un bon substrat per a poder iniciar tot el treball a l’hort, així com també les opcions de mantenir-ne la vida de forma ecològica i sostenible. A partir d’una graella d’associacions de cultiu van haver de comprovar que les hortalisses ubicades en una mateixa taula es beneficien recíprocament durant el seu creixement. També van calcular la proporció necessària d’adob d’humus de cuc que calia barrejar amb els litres d’aigua del primer reg. Ho van fer tot de meravella, i així de bonic ha quedat l’hort.

El respecte i l’honestedat, de primera necessitat!

La tarda del 21 de novembre vam presentar l’objectiu general de l’escola Tabor per al curs 2022/23.

Aristòtil dona nom a la promoció de 4t d’ESO

Després d’un llarg procés d’estudi de diferents candidats, els alumnes de 4t d’ESO han decidit que el filòsof grec Aristòtil sigui el nom de la seva promoció.

Celebrem la Castanyada

Seguint el curs de les festes, el passat divendres 28 d’octubre vam celebrar la festa de la Castanyada, ara, per fi, en plena normalitat.

Tornem a Parlar pels descosits

Després de dos cursos amb mesures molt restrictives pel que fa a la barreja de grups, des de començaments d’octubre a l’Escola hem reprès l’activitat del “Parlem pels descosits”.

Antoni Gaudí visita la Sagrada Família

El dia 24 d’octubre els alumnes de la classe d’Antoni Gaudí (ESO1) van anar a visitar la Sagrada Família i a fer una ruta modernista per Barcelona.

La classe de Gregal comença a plantar

Dos grups de l’Escola Tabor visiten el Parlament de Catalunya

Amb pocs dies de diferència els alumnes de Garbí (EP5) i Joan Maragall (ESO3) van visitar el Parlament de Catalunya al Parc de la Ciutadella de Barcelona per fer-hi activitats relacionades amb els seus projectes i estudis.

La nostra auxiliar de conversa, Maria Lyons

Després que els dos darrers anys les mesures sanitàries restringissin molt la interacció entre alumnes i la presència de docents a les aules, aquest curs 2022/23 hem recuperat la figura de l’Auxiliar de conversa. I en aquesta ocasió es tracta de la Maria Lyons.

Amb l’octubre comencem les activitats extraescolars

Un cop superat el mes de setembre i les seves particularitats horàries, amb l’entrada al mes d’octubre posem en marxa les activitats extraescolars.

Ja tenim Govern d’Escola

El 2 d’octubre és l’aniversari de l’Escola Tabor. Aquest dia, de l’any 1967, va obrir les seves portes i el 2022 tots els que formem l’Escola Tabor ho celebrem