Objectiu general del curs

L’Ideari de la nostra Escola té com a objectiu principal la formació integral de cadascun dels nostres alumnes.

L’Objectiu General (OG) és una proposta que, des de fa anys, l’escola adopta cada curs com a motor d’aprenentatge, compartit entre tots els nivells que en formen part. Es tracta de buscar reptes reflexius que ens portin a créixer com a persones, aprofundint-hi en diferents graus en acord al bagatge personal de tots els nostres alumnes, des dels més petits als més grans.

Des del curs 2018/19 l’Escola ha decidit establir un dels punts del nostre Model de persona com a OG. Aquest curs 2020 – 2021 ens obre de nou les portes a endinsar-nos en la nostra pròpia definició de persona, un model en què confiem plenament per fer de l’endemà un dia millor al d’avui, en tots els sentits.

El curs 2019/20 ens va deparar la més inesperada de les sorpreses amb una pandèmia que ens va trasbalsar de dalt a baix. L’instint de supervivència que tan arrelat tenim i que tant ens humanitza ens ha permès tirar endavant de la millor manera que hem sabut, en tots els àmbits. Episodis com aquests són els que marquen un abans i un després a les nostres vides, i, malgrat els maldecaps que ens donen, ens regalen l’oportunitat de reinventar-nos per reeixir amb el millor dels somriures i carregats d’energia.

És per aquest motiu que hem cregut convenient centrar l’OG d’enguany en l’aposta per l’ENTUSIASME i el POSITIVISME, entrenant-nos de valent per esdevenir PERSONES CREATIVES i DISPOSADES AL CANVI. Volem que els nostres protagonistes, tant petits com grans, aprenguin a gaudir de la vida acollint els encerts, les alegries i els èxits que vindran, però també volem, i necessitem, que abracin els errors, les angoixes i els fracassos. Aprendre a fer surf cavalcant el mar no és tasca fàcil, però a base de caure i empassar molta aigua pots ser capaç de dominar les onades més amenaçadores i sentir-te capaç de tot.

Aquest curs aprendrem eines per fer front a les dificultats des d’una òptica conscient i positiva, i això passa necessàriament per treballar la nostra creativitat.

El millor camí per resoldre un problema comença per entendre que mai hi ha una única via de solució. Les opcions són infinites, però només s’hi arriba amb entusiasme i amb una imaginació que permeti eixamplar perspectives i escollir la que més encaixa amb nosaltres.

Ens hem proposat endinsar-nos en el món de la creativitat a través dels PROJECTES ARTÍSTICS, una metodologia tan àmplia i potent que dona fruit a resultats personals, col·lectius, molt diversos, molt atractius, i, en tot cas, vàlids. Quins continguts protagonitzaran aquests projectes artístics? Doncs precisament els que defineixen el nostre OG. Us ho expliquem:

Hem dividit el curs en dues parts. A la primera, treballarem en gran grup per aproximar-nos de la forma més acurada possible a la definició de les paraules que expliquen aquest punt del nostre model de persona: ENTUSIASME, POSITIVISME, CANVIS i CREATIVITAT. Proposarem material divers (curtmetratges, il·lustracions, contes, altres lectures…) per encetar diàlegs i debats col·lectius a totes les aules. Això ens ajudarà a tenir un bon marc teòric que definirà el contingut que caldrà treballar durant l’execució del projecte. Un cop acabada aquesta fase, començarà un viatge creatiu per transmetre, a partir de qualsevol disciplina artística (música, pintura, lectura, escriptura, dansa, teatre…), de quina manera hi tenen cabuda l’entusiasme, el positivisme o els canvis a la nostra vida. Ho farem de forma col·lectiva als cursos més petits i de forma individual als més grans. De ben segur que, quan acabi el curs, veurem projectes artístics que esdevindran autèntiques obres d’art per la potent sinergia entre comunicació i estètica. A part d’enriquir la nostra creativitat, aquests projectes ens hauran ajudat a millorar el nostre autoconeixement i a surfejar qualsevol onada.

Com cada curs, per acompanyar el repte, els alumnes d’ESO han fet les seves propostes de lema, i ha guanyat la següent: Tu ho canvies tot, de la Daniela Lauria (de la classe Pau Casals de 2n d’ESO). Per acompanyar aquest lema, els alumnes de Tramuntana, Garbí i Llevant han dissenyat uns logotips també molt atractius, dels quals s’ha acabat seleccionant la proposta de l’Asha Camarena (de la classe de Llevant de 6è de Primària).