“Volem que se’ns faci cas”

By 21 de març de 2022Secundària

Jordi Gómez (Santa Perpètua de Mogoda, 2006) representa els joves perpetuencs al CNIAC (Consell Nacional de la Infància i l’Adolescència de Catalunya). En conversa amb ell hem volgut saber què és aquesta entitat i què pot representar per al jovent de la nostra població.

Què és això del CNIAC?

És un consell que acull infants i joves dels 8 als 17 anys, escollits entre els diferents membres de cada consell municipal.

Des de quan en formes part?

Des del 2018, quan feia 6è de Primària.

Com hi vas anar a parar? Com va ser la teva integració en aquesta entitat?

Jo ja formava part del Consell d’Infants Municipal de Santa Perpètua de Mogoda i en aquell moment una exalumna de l’escola Tabor, la Laia Villagrasa, deixava el seu lloc al CNIAC i la Jara (de l’Institut Estela Ibèrica) i jo vam ser escollits.

Què et suposa a nivell de trobades aquesta implicació?

Cada dos mesos fem una trobada de tots els vocals.

Quines tasques dueu a terme?

Tots els vocals estem integrats en una de les quatre comissions. Jo estic a la de comunicació externa, on redactem notes de premsa, mantenim els comptes a les xarxes socials i fem publicacions. A més a més formo part del grup de treball del Manifest anual. I també soc membre de la Comissió permanent, on prenem les decisions més urgents entre assemblees i dinamitzem les trobades de totes les comissions i grups de treball; aquestes són un cop al mes. Ara són trobades telemàtiques però volem reprendre les trobades presencials.

Quins reptes creus que teniu els joves en aquest sentit?

Volem que se’ns faci cas. Tenim pendents trobades amb el Departament d’Educació però no acaben de trobar la data ni l’oportunitat. Hi ha gent que creu que un alumne de 1r o 2n d’ESO no té criteri, i sí que en té. I si no el té bé que se’l pot ajudar a tenir-lo.

Com pot afectar la vostra feina als joves perpetuencs?

A través del Consell d’Infants Municipal podem fer sentir la nostra veu. I amb el nou Consell Municipal d’Adolescents (CMA) encara es pot fer més.

Què ha suposat per a tu personalment implicar-te en aquest procés?

He après molt, he après a dirigir un grup. He fet molts amics. He après a manifestar les meves idees de manera correcta i, sobretot, com funciona i com no funciona l’administració. Se suposava que el Departament d’Educació ens havia de consultar i encara és hora que ho faci… des de 2014.

Què creus que poden aportar els teus companys i companyes a la tasca del CNIAC?

Els seus dubtes i idees sobre l’educació. I s’ha de fer ara, perquè si no et fas gran i ja no t’importa tant.

La teva estada al CNIAC creus que et farà participar més activament en la vida pública en els propers anys?

Ara estic posat en la creació del CMA i m’agradaria seguir-hi vinculat fins als 18 anys. De moment no em plantejo més participació més enllà d’aquesta entitat.

Avis i nets omplen el pati de l’escola

Després de dos cursos en blanc per les restriccions de la pandèmia de la COVID-19, avis, nets i mestres han omplert el pati de l’escola per celebrar una nova edició de la nostra Festa dels Avis.

“Guess the animal” i “recipes” en xarxa

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes de la classe dels Xais (EI5) i de la classe de Tramuntana (EP4) han compartit i han intercanviat experiències amb altres escoles de la Fundació Tr@ms per tal de potenciar l’ús de l’anglès en contextos reals.

El rap de Gregal guanya un Premi Sambori

Els alumnes de la classe de Gregal (3r de Primària) han obtingut un Premi Sambori pel seu rap de l’aparell locomotor.

Set alumnes de l’Escola Tabor a les primeres places de la Prova Cangur

Cada curs els alumnes de la nostra Escola (des de 5è de Primària fins a 4t d’ESO) participen a la Prova Cangur, que promociona la Societat Catalana de Matemàtiques. En els darrers dies se n’han publicat els resultats i set alumnes de l’Escola han quedat entre el 6% amb millors resultats de tots els participants en la seva categoria.

Publiquem el catàleg d’activitats extraescolars i serveis a les famílies per al proper curs 2022/23.

Com cada any, un simulacre d’evacuació

Com a part del Pla de Prevenció de Riscos Laborals i de la preparació dels alumnes de cara a situacions d’emergència, el passat dijous 5 de maig vam a dur a terme un simulacre d’evacuació de l’escola.

Al Pati dels Petits juguem amb la gravetat

Fa pocs dies hem instal·lat un nou plafó d’activitats al Pati dels Petits, una eina que els permet crear circuits de tota mena.

Peces de fusta que arriben al sostre

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes dels Xais i de les classes de Ponent i Xaloc van gaudir el passat dimecres 27 d’abril d’una activitat de construcció amb els materials del Taller de construcció KAPLA.

Sant Jordi a l’Escola Tabor

El 22 d’abril hem celebrat la festa de Sant Jordi, patró de Catalunya. Un any més, tota l’escola atura les seves activitats quotidianes per dedicar el dia a la llegenda, els llibres i els Jocs Florals.

Una capsa amb moltes cares que dona molt de joc

Com cada festa de Sant Jordi, avui hem presentat la publicació que hem elaborat entre tots els alumnes i el personal de l’escola.