“Volem que se’ns faci cas”

By 21 de març de 2022Secundària

Jordi Gómez (Santa Perpètua de Mogoda, 2006) representa els joves perpetuencs al CNIAC (Consell Nacional de la Infància i l’Adolescència de Catalunya). En conversa amb ell hem volgut saber què és aquesta entitat i què pot representar per al jovent de la nostra població.

Què és això del CNIAC?

És un consell que acull infants i joves dels 8 als 17 anys, escollits entre els diferents membres de cada consell municipal.

Des de quan en formes part?

Des del 2018, quan feia 6è de Primària.

Com hi vas anar a parar? Com va ser la teva integració en aquesta entitat?

Jo ja formava part del Consell d’Infants Municipal de Santa Perpètua de Mogoda i en aquell moment una exalumna de l’escola Tabor, la Laia Villagrasa, deixava el seu lloc al CNIAC i la Jara (de l’Institut Estela Ibèrica) i jo vam ser escollits.

Què et suposa a nivell de trobades aquesta implicació?

Cada dos mesos fem una trobada de tots els vocals.

Quines tasques dueu a terme?

Tots els vocals estem integrats en una de les quatre comissions. Jo estic a la de comunicació externa, on redactem notes de premsa, mantenim els comptes a les xarxes socials i fem publicacions. A més a més formo part del grup de treball del Manifest anual. I també soc membre de la Comissió permanent, on prenem les decisions més urgents entre assemblees i dinamitzem les trobades de totes les comissions i grups de treball; aquestes són un cop al mes. Ara són trobades telemàtiques però volem reprendre les trobades presencials.

Quins reptes creus que teniu els joves en aquest sentit?

Volem que se’ns faci cas. Tenim pendents trobades amb el Departament d’Educació però no acaben de trobar la data ni l’oportunitat. Hi ha gent que creu que un alumne de 1r o 2n d’ESO no té criteri, i sí que en té. I si no el té bé que se’l pot ajudar a tenir-lo.

Com pot afectar la vostra feina als joves perpetuencs?

A través del Consell d’Infants Municipal podem fer sentir la nostra veu. I amb el nou Consell Municipal d’Adolescents (CMA) encara es pot fer més.

Què ha suposat per a tu personalment implicar-te en aquest procés?

He après molt, he après a dirigir un grup. He fet molts amics. He après a manifestar les meves idees de manera correcta i, sobretot, com funciona i com no funciona l’administració. Se suposava que el Departament d’Educació ens havia de consultar i encara és hora que ho faci… des de 2014.

Què creus que poden aportar els teus companys i companyes a la tasca del CNIAC?

Els seus dubtes i idees sobre l’educació. I s’ha de fer ara, perquè si no et fas gran i ja no t’importa tant.

La teva estada al CNIAC creus que et farà participar més activament en la vida pública en els propers anys?

Ara estic posat en la creació del CMA i m’agradaria seguir-hi vinculat fins als 18 anys. De moment no em plantejo més participació més enllà d’aquesta entitat.

Sant Jordi omple d’art i lletres l’escola

| General | No Comments

Celebrem conjuntament la festa de Sant Jordi.

Una publicació, molts reptes

| General | No Comments

Us presentem la publicació de Sant Jordi, una tradició de la nostra escola

Tots els cinquès de Primària de Santa Perpètua es troben per l’esport

Els alumes de Garbí (EP5) van participar a la Primera Jornada esportiva escolar.

Descobrir l’Edat Mitjana en una gimcana

Els alumes de la classe Pau Casals (ESO2) van anar a Barcelona a realitzar una gimcana.

Els alumnes de 3r d’ESO participen a les Jornades Esportives Intercentres

Els estudiants de3r d’ESO de Santa Perpètua van gaudir d’una jornada esportiva i lúdica en els equipaments esportius del municipi.

Els alumnes de 4t d’ESO van fer el seu viatge de final d’etapa a Roma.