“Volem que se’ns faci cas”

By 21 de març de 2022Secundària

Jordi Gómez (Santa Perpètua de Mogoda, 2006) representa els joves perpetuencs al CNIAC (Consell Nacional de la Infància i l’Adolescència de Catalunya). En conversa amb ell hem volgut saber què és aquesta entitat i què pot representar per al jovent de la nostra població.

Què és això del CNIAC?

És un consell que acull infants i joves dels 8 als 17 anys, escollits entre els diferents membres de cada consell municipal.

Des de quan en formes part?

Des del 2018, quan feia 6è de Primària.

Com hi vas anar a parar? Com va ser la teva integració en aquesta entitat?

Jo ja formava part del Consell d’Infants Municipal de Santa Perpètua de Mogoda i en aquell moment una exalumna de l’escola Tabor, la Laia Villagrasa, deixava el seu lloc al CNIAC i la Jara (de l’Institut Estela Ibèrica) i jo vam ser escollits.

Què et suposa a nivell de trobades aquesta implicació?

Cada dos mesos fem una trobada de tots els vocals.

Quines tasques dueu a terme?

Tots els vocals estem integrats en una de les quatre comissions. Jo estic a la de comunicació externa, on redactem notes de premsa, mantenim els comptes a les xarxes socials i fem publicacions. A més a més formo part del grup de treball del Manifest anual. I també soc membre de la Comissió permanent, on prenem les decisions més urgents entre assemblees i dinamitzem les trobades de totes les comissions i grups de treball; aquestes són un cop al mes. Ara són trobades telemàtiques però volem reprendre les trobades presencials.

Quins reptes creus que teniu els joves en aquest sentit?

Volem que se’ns faci cas. Tenim pendents trobades amb el Departament d’Educació però no acaben de trobar la data ni l’oportunitat. Hi ha gent que creu que un alumne de 1r o 2n d’ESO no té criteri, i sí que en té. I si no el té bé que se’l pot ajudar a tenir-lo.

Com pot afectar la vostra feina als joves perpetuencs?

A través del Consell d’Infants Municipal podem fer sentir la nostra veu. I amb el nou Consell Municipal d’Adolescents (CMA) encara es pot fer més.

Què ha suposat per a tu personalment implicar-te en aquest procés?

He après molt, he après a dirigir un grup. He fet molts amics. He après a manifestar les meves idees de manera correcta i, sobretot, com funciona i com no funciona l’administració. Se suposava que el Departament d’Educació ens havia de consultar i encara és hora que ho faci… des de 2014.

Què creus que poden aportar els teus companys i companyes a la tasca del CNIAC?

Els seus dubtes i idees sobre l’educació. I s’ha de fer ara, perquè si no et fas gran i ja no t’importa tant.

La teva estada al CNIAC creus que et farà participar més activament en la vida pública en els propers anys?

Ara estic posat en la creació del CMA i m’agradaria seguir-hi vinculat fins als 18 anys. De moment no em plantejo més participació més enllà d’aquesta entitat.

Els alumnes d’ESO participen del programa “Salut i escola”

El dia 29 de setembre tots els alumnes de Secundària van rebre a l’espai la Fusteria la visita de tres infermeres del CAP de Santa Perpètua per presentar-los el Programa “Salut i Escola”.

Un matí d’esports per als alumnes de Secundària

El dia 23 de setembre tots els alumnes de Secundària van realitzar la tradicional Sortida Conjunta inicial de curs al Bosc de la Sardana. La idea d’aquesta sortida és que els alumnes de Secundària, sobretot els que acaben d’arribar a l’etapa, es coneguin entre ells i creïn vincles més enllà dels seus companys d’aula.

Tramuntana omple de color el carrer

El passat dijous 22 de setembre, i amb motiu de la celebració de la Setmana de la Mobilitat Sostenible a Santa Perpètua, l’alumnat de Tramuntana va poder gaudir d’un taller de creació artística al carrer organitzat per l’Ajuntament.

La classe de Llevant, sobre rodes

La classe de Llevant va participar el passat 21 de setembre en un taller de mobilitat al Parc de Trànsit, en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible organitzada per la policia local de Santa Perpètua.

Acollim la reunió de començament de curs de la Fundació Tr@ms

El dia 15 de setembre l’Escola Tabor va acollir la primera reunió de coordinadors pedagògics de la Fundació Tr@ms del curs 2022/23, en la que es van marcar les principals línies de treball de la Fundació i es van coordinar les primeres activitats conjuntes de les escoles.

Els panells fotovoltaics salven 150 arbres

La instal·lació ara fa gairebé un any dels panells fotovoltaics a l’Escola Tabor contribueix a la reducció de la nostra petjada de carboni. Segons les nostres dades, s’han salvat l’equivalent a 150 arbres.

Comencem el curs 2022/23

El dimarts 6 de setembre comença el nou curs 2022/23. Un curs que ara sí plantegem sense restriccions sanitàries i que ens permet tornar a la normalitat habitual de l’escola i alhora incorporar novetats que millorin la nostra tasca.

Les tutories del curs 2022/23

Ara que hem acabat el curs escolar 2021/22 ja comencem a preparar el curs 2022/23. I aquestes seran les tutories del proper curs.

Acabem el curs 2021/22

Durant tot el dimecres 22 de juny l’Escola ha acollit les activitats habituals que marquen el final del curs escolar.

Els alumnes de Llevant “Passem a Secundària”

Com cada final de curs, els alumnes de la classe de 6è de Primària van celebrar la festa que marca el seu pas de l’Educació Primària a l’Educació Secundària Obligatòria.