Inici » L’escola » Identitat Tabor »
Inici » L’escola » Identitat Tabor »
• Amb el programa +KMates facilitem als alumnes l’aprenentatge de les matemàtiques d’una manera manipulativa que ajuda a la integració dels conceptes i la resolució de problemes.
• Creiem en el treball cooperatiu; per això, abordem els temes de Coneixement del medi natural, social i cultural a partir de la metodologia dels projectes. En aquests projectes també apareixen continguts de Visual i plàstica, Llengües i Matemàtiques.
• Proposem projectes comuns a classes de diferents nivells per afavorir l’aprenentatge entre iguals.
• En les activitats complementàries, la sisena hora diària de l’escola, aprofitem per fer teatre, el programa Filosofia 3/18, lectura, llengües estrangeres i robòtica.
• En el programa Parlem pels descosits fem que els alumnes preparin un cop al curs una petita exposició oral davant els companys i mestres utilitzant el català, el castellà i l’anglès.
• Entenem el teatre com a eina de creixement de les habilitats socials i les possibilitats de creació i expressió, potenciant les competències personals en ares d’una millor autoestima i superació.
• Participem en el Certamen de Lectura en Veu Alta, els Premis Sambori, les Proves Cangur, els Jocs Florals de Catalunya, com un reconeixement als alumnes que excel·leixen ja a l’escola en alguna d’aquestes habilitats.
• Doblem la presència de mestres a l’aula en els moments que requereixen més atenció individualitzada, com en els projectes, els inicis de la lectura, els jocs lingüístics i matemàtics.
• En els Ambients, en la línia iniciada a Educació Infantil, oferim als nostres alumnes diferents propostes a partir dels seus interessos, que li permeten créixer en l’art, la consciència corporal i el ritme, l’espai i el volum, la tecnologia i la música, el joc simbòlic, etc… Els alumnes de 1r, 2n i 3r hi participen barrejats i posant en pràctica la tutoria entre iguals.
• Amb la intenció de potenciar les relacions entre diverses generacions, preparem activitats per als nostres avis i per a avis del Casal.
• Impliquem els alumnes de l’etapa en la preparació i dinamització de les festes escolars, fent-los responsables del guió, de la posada en escena i del muntatge dels diferents formats, especialment a les festes de la Castanyada i el Carnestoltes.
• Potenciem la vida social de l’escola a través del Govern d’Infantil i Primària, que té cura dels càrrecs de la classe i col·labora en la bona marxa de la convivència a l’escola exercint responsabilitats i proposant millores.
• Tots els alumnes de Primària anem de convivències de tres dies tot just començat el curs a diferents llocs del país per conèixer el territori de més a prop i establir noves i bones relacions amb els companys i companyes.
• Acabem l’etapa d’Educació Primària amb una nit especial amb mestres i alumnes, l’activitat de Passem a Secundària.
• Convidem les famílies a entrar a les nostres classes tant com espectadors d’algunes activitats i presentacions de projectes com a mestres per un dia ajudant els mestres de tots els dies.
• Cada any preparem una obra de teatre durant tot el curs, que ens permet incidir en l’expressió oral, la superació de les pors, la creació i totes aquelles habilitats associades a les arts escèniques. La cloenda de l’activitat és la representació de l’obra davant companys i famílies.
• A través del Programa de Mentoria acollim els nous alumnes que s’incorporen a l’etapa amb l’assignació d’un company que ajuda en el procés d’adaptació al centre.
• Destinem una part del Departament psicopedagògic a acompanyar els alumnes en les dificultats que van sorgint al llarg de l’etapa.
• Utilitzem les tauletes com a instrument de treball en la recerca d’informació i l’aprenentatge de les habilitats bàsiques d’usuari de les tecnologies.
• Posem a l’abast dels alumnes el paquet Microsoft Office 365 per tal que disposin dels instruments informàtics més habituals i avançats en cada moment, posant especial èmfasi en el bon ús de la tecnologia i les xarxes socials.
• Continuem avançant en la robòtica i la programació informàtica a través de diferents programes i ginys.
• Utilitzem pantalles i monitors interactius a les nostres aules, que ens permeten l’accés a activitats digitals interactives.
• Utilitzem les potencialitats de l’aula STEAM i els aparells que la integren.
• Per poder treballar l’expressió oral en llengua anglesa, a través de l’activitat d’Speaking fem que els alumnes en grups reduïts treballin exclusivament la conversa i l’aprenentatge d’expressions i vocabulari.
• L’àrea d’Educació Física la duem a terme exclusivament en anglès.
• Introduïm l’estudi de la Llengua francesa a partir de 4t d’Educació Primària.
• Optem per les versions originals en les projeccions de pel·lícules i documentals.
• Fem una matèria complementària, Arts and craft, que uneix la creació artísitica i la llengua anglesa.
• Participem en el projecte anual de la Cantata de l’Escola Municipal de les Arts adreçat als alumne de 4t de Primària, una iniciativa que reuneix tots els alumnes d’aquesta edat de Santa Perpètua al voltant de la música.
• Apostem per l’educació en la sostenibilitat, fent campanyes sobre sistemes eficients de mobilitat i alternatives als combustibles fòssils, participant en les campanyes promogudes per l’Ajuntament, fomentant l’ús de materials respectuosos amb el medi ambient i esforçant-nos en la reducció de materials d’un sol ús.
• Formem part del Consell Infantil Municipal, on els representants dels darrers cursos de Primària recullen de la seva aula i aporten al municipi propostes lligades amb el tema que se’ls proposa en una dinàmica que abasta tot el curs.
• Convidem les entitats locals com els Diables i la Colla sardanista a transmetre les nostres tradicions a les noves generacions.
• Participem en les activitats Visquem l’Ajuntament i Coneguem Santa Perpètua que apropen la història i la geografia del municipi als alumnes.
• En el projecte de donacions de sang i d’òrgans ens afegim a una de les campanyes del Banc de sang i teixits que es fan al llarg de l’any a l’escola on els nostres alumnes fan de promotors i col·laboren en la marxa de l’activitat.
• Oferim una àmplia gamma d’activitats extraescolars que pretenen per una banda obrir noves perspectives als alumnes i per altra posar èmfasi en activitats que complementen el currículum.