Inici » L’escola » Identitat Tabor »
Inici » L’escola » Identitat Tabor »
• Dissenyem una oferta de matèries optatives centrada en la robòtica i l’aprenentatge de llengües estrangeres.
• Proposem una graella de matèries optatives específiques a 4t d’ESO adaptada a les expectatives dels alumnes en l’ensenyament postobligatori per ajudar-los a encarar el seu futur acadèmic i professional.
• Creiem en el treball cooperatiu; per això, abordem part del currículum de Ciències socials, Ciències de la naturalesa, Tecnologia, Matemàtiques i Llengua catalana a partir de la metodologia dels projectes.
• En el programa Parlem pels descosits fem que els alumnes preparin i duguin a terme un debat un cop al curs davant els companys i professors.
• Entenem el teatre com a eina de creixement de les habilitats socials i les possibilitats de creació i expressió, potenciant les competències personals en ares d’una millor autoestima i superació. Preparem i representem davant alumnes i famílies obres en les diferents llengües que estudiem.
• Participem en el Certamen de Lectura en Veu Alta i les Proves Cangur, com un reconeixement als alumnes que excel·leixen ja a l’escola en alguna d’aquestes habilitats.
• En les matèries instrumentals incloem la presència de dos docents en una de les hores setmanals per facilitar l’atenció a la diversitat.
• Setmanalment fem que els alumnes d’ESO treballin a l’Aula STEM (Science, Technology, Engineering and Maths), aprofitant-ne les potencialitats de la realitat virtual, la impressora 3D o el croma, i el Laboratori de Ciències per posar en pràctica els coneixements teòrics adquirits a l’aula.
• Els nostres alumnes troben els seus materials a la plataforma Alexia Classroom, materials generats pels seus professors. Hem reduït els llibres en paper exclusivament a la literatura.
• A través del Viatge de final d’etapa d’una setmana fora de Catalunya celebrem amb alumnes de 4t d’ESO de manera festiva el final de la seva estada a l’escola.
• Impliquem els alumnes de l’etapa en la preparació i dinamització de les festes escolars, fent-los responsables de la bona marxa de l’activitat, de la posada en escena i del muntatge dels diferents formats. Col·laboren també amb els docents de les etapes anteriors en la preparació d’activitats.
• Potenciem la vida social de l’escola a través del Govern d’Educació Secundària Obligatòria i del Govern d’escola, que encapçalen un sistema de participació democràtica, proposant millores en la marxa de l’escola.
• Comencem el curs amb una sortida conjunta de tots els nivells de l’etapa, en què alumnes de diverses edats conviuen en un espai lúdic per celebrar el començament de curs i fomentar les relacions positives entre companys i professors.
• Cada curs anem de convivències de tres dies a diferents llocs del país per conèixer el territori de més a prop i establir noves i bones relacions amb els companys i companyes.
• Commemorem cada any el Dia Pi (Π) per posar en valor el paper de les ciències i les matemàtiques en el nostre dia a dia.
• Formem part del Programa Salut i escola, que ofereix als nostres alumnes consultes relacionades amb la seva salut.
• Dins de l’àrea de Tutoria es desenvolupa de manera vertical un programa de salut sexual per tal d’acompanyar els alumnes en el seu creixement.
• Amb les tutories individualitzades tutors i alumnes mantenim contacte freqüent per fer un seguiment detallat del seu progrés. Els tutors disposen d’una hora setmanal per atendre els alumnes.
• Des de 3r d’ESO iniciem el procés d’orientació acadèmica i professional per decidir quin és el millor camí per a cada alumne en els seus estudis postobligatoris.
• Convidem a ex-alumnes de l’Escola que estan cursant estudis post-obligatoris diversos a taules rodones amb els alumnes d’ESO4 per tal d’orientar-los acadèmicament un cop surtin de l’Escola.
• A través del Programa de Mentoria acollim els nous alumnes que s’incorporen a l’etapa amb l’assignació d’un company que ajuda en el procés d’adaptació al centre.
• Enviem a les famílies els resultats dels tests psicopedagògics que regularment es passen als alumnes. En els dos darrers cursos de l’etapa centrem bona part dels esforços en tests d’orientació acadèmica i professional.
• Convidem les famílies a entrar a les nostres classes tant com espectadors d’algunes activitats, representacions teatrals i presentacions de projectes com a col·laboracions en activitats puntuals.
• Estem en contacte amb les escoles i instituts d’origen dels alumnes que s’incorporen a Secundària per tal de fer una adequada acollida en començar el curs.
• Els alumnes avaluen els seus docents en un procés participatiu a través del qual col·laboren en la millora de les nostres pràctiques.
• Les famílies poden fer el seguiment dels resultats dels seus fills a través de la Plataforma Alexia família
• Fem que els alumnes d’Educació Secundària Obligatòria utilitzin el seu ordinador personal aprenent a treballar amb les eines informàtiques habituals a totes les professions i reduint dia rere dia el consum de paper.
• Utilitzem l’Entorn Virtual d’Aprenentatge Alexia Classroom com a eina a l’abast dels alumnes per a la recerca de continguts i la interacció amb els seus professors a través d’activitats telemàtiques.
• Posem a l’abast dels alumnes el paquet Microsoft Office 365 per tal que disposin dels instruments informàtics més habituals i avançats en cada moment, posant especial èmfasi en el bon ús de la tecnologia i les xarxes socials.
• Continuem avançant en la robòtica i la programació informàtica a través de diferents programes i ginys, utilitzant amb freqüència l’Aula STEM.
• Totes les hores de matèria de Llengua Anglesa dels 4 nivells de l’Etapa estan desdoblades, amb dos grups (Standard i Advanced) per al que tots els alumnes puguin excel·lir amb l’atenció més personalitzada que dona el grup reduït.
• Optem per les versions originals en les projeccions de pel·lícules i documentals.
• Continuem oferint l’estudi de la Llengua francesa iniciat a l’Educació Primària.
• Amb l’activitat extraescolar de Llengua alemanya oferim a aquells alumnes que ho desitgin el coneixement inicial d’aquesta llengua.
• Comptem amb Auxiliar de Conversa a les àrees d’Educació Física i Visual i Plàstica.
• Dissenyem el Servei comunitari dels alumnes de 3r d’ESO per donar suport tant a necessitats del propi centre com d’entitats de l’entorn immediat.
• Convidem les entitats locals com la Colla sardanista i la Societat de Carreters a transmetre les nostres tradicions a les noves generacions.
• Formem part del Consell d’Adolescents Municipal, on els representants dels cursos de Secundària recullen de la seva aula i aporten al municipi propostes lligades amb el tema que se’ls proposa en una dinàmica que abasta tot el curs.
• Oferim activitats extraescolars que ajuden a millorar la competència lingüística en les llengües estrangeres, la robòtica i la programació.