Més en favor del medi ambient: llums i espai menjador

By 27 de setembre de 2023General

Com cada any per aquestes dates, us transmetem algunes de les actuacions que duem a terme des de l’Escola Tabor en pro de la sostenibilitat mediambiental.

Ja fa anys que vam instal·lar plaques fotovoltaiques al sostre de l’escola. I dia rere dia generen part de l’electricitat que consumim a les nostres aules, als nostres laboratoris, als nostres serveis. Des de la seva instal·lació, ja hem salvat l’equivalent a 218 arbres (unes 13,2 tones de CO2).

A hores d’ara ja hem substituït gairebé la totalitat de les lluminàries de l’escola per altres de noves amb tecnologia LED.

Durant l’estiu s’ha fet la renovació de l’espai del menjador. A més a més de l’estalvi d’energia que suposa el canvi dels llums, s’hi ha col·locat al sostre uns panells fonoabsorbents amb etiqueta ecològica que reduiran la reverberació acústica que provoca l’entorn de convivència i d’aquesta manera generarem un ambient més tranquil i confortable. La instal·lació d’un equip de so contribuirà també a crear moments de relaxació.

Però res d’això no supera en importància al treball paral·lel que duem a terme amb els alumnes pel que fa a la conscienciació mediambientals: les limitacions de temperatura dels equips de climatització, la ventilació natural freqüent i, sobretot, acompanyar-los en els temes d’eficiència energètica i cura del nostre territori.

Punts de llibre, 200,39€ solidaris

Els alumnes de Llevant (EP6) han realitat uns punts de llibre per a la seva venda de forma solidària.

Un debat sobre les escoles concertades: les respostes dels partits

El passat dimecres 24 d’abril es va celebrar un debat electoral sobre educació organitzat per les entitats que configuren l’Escola de la Gent.