En la mort de Mn. Josep Maria Tubau i Suqué

By 29 de gener de 2021General

El passat dimecres 26 de gener de 2021 va morir Mn. Josep Maria Tubau, un dels membres inspiradors de l’Escola Tabor, a l’edat de 89 anys.

Mn. Josep M. Tubau, prevere de la diòcesi de Barcelona, va morir el passat 26 de gener. La seva figura és molt important per a la nostra escola, ja que ell va ser present en la gènesi d’aquest projecte fa més de 50 anys.

Ell va acompanyar un grup de joves de Barcelona i l’Agrupació Familiar de Santa Perpètua quan a mitjans del 1967 van decidir posar totes les seves energies en el naixement d’aquest projecte que hores d’ara és la nostra escola.

Les seves idees avançades a l’època que va viure, a les acaballes del franquisme, han acabat sent tan actuals al llarg dels anys com revolucionàries eren en aquell moment.

Un moment en què l’enfocament de la religió allunyat del nacionalcatolicisme, de la terra com a vincle entre els ciutadans, de l’educació per a la participació política en època d’autoritarisme i una visió de l’educació integral dels nens i nenes, dels nois i les noies, sorprenien els seus contemporanis. Les seves idees sobre la moral i l’ètica van fonamentar la nostra manera d’actuar i, mig segle més tard, encara avui les considerem vàlides, útils i aplicables en un món que socialment, tecnològica i econòmica és tan lluny d’aquell de mitjans del segle passat.

Tota la comunitat educativa de l’Escola Tabor lamentem el seu traspàs.

Descansi en pau.