Inauguració del Museu de les Diferències de Ponent

By 12 d'abril de 2019Primària

Els alumnes de Ponent (1r d’Educació Primària) celebren la diversitat en una exposició que clou el projecte “Marquem la diferència”.

El passat 22 de març els nens i nenes de Ponent van estrenar-se com a guies professionals d’un museu replet d’aprenentatge, emoció, reflexió i projecció de futur. Van inaugurar per fi l’exposició del projecte “Marquem la diferència!” a l’espai La Fusteria, la resposta a un repte d’aprenentatge que es va materialitzar en forma d’obres d’art originals, atractives i fruit de la col·laboració entre tots. Aquesta ha estat la primera gran aventura de la família de Ponent en el món dels projectes de Primària, així com també l’arrencada del treball cooperatiu més exhaustiu com a eina de descoberta i aprenentatge significatiu. Aquesta proposta els ha ajudat a créixer com a ciutadans respectuosos amb les diferències i crítics amb tot allò que explorem. Els ha ensenyat a decidir quin tipus de persona volen ser, a veure que no hi ha una única mirada, sinó que n’hi ha moltes, i que cal saber escollir les que ens ajuden a millorar el nostre entorn. Aquest és el granet de sorra que va sumant.

L’exposició comptava amb sis racons associats als tipus de diferències treballats: diferències entre CULTURES; diferències en la composició de les FAMÍLIES; diferències ECONÒMIQUES i les conseqüències que se’n deriven; diferències de GÈNERE que encara ens resten llibertats; diferències FÍSIQUES i INTEL·LECTUALS entre les persones; i diferències GEOGRÀFIQUES i METEOROLÒGIQUES que també en promouen d’altres. Tots els espais comptaven amb la missió resolta pel grup d’experts, que eren gràfiques de resultats aconseguits gràcies a diverses investigacions de camp en el context de l’escola. També comptaven, alhora, amb dues obres d’art que pretenien transmetre de forma artística i creativa els aprenentatges vertebrats durant l’aventura. A més, també hi havia elements decoratius i propostes interactives per gaudir plegats: guies i visitants.

Amb l’obertura del museu al públic s’esperava poder remoure la percepció que cadascú tenia sobre els temes que hem treballat i eliminar els pocs prejudicis nocius que, malauradament, encara són presents avui en dia. És amb aquesta intenció que els alumnes de Ponent van voler compartir tot allò que havien après. Per a ells, les obres d’art no són res més que petites claus artístiques que obren noves mirades i que estimulen el pensament crític i l’emissió de judicis de valor sobre la vida i el nostre paper al món. El present ens aporta constantment material per reflexionar sobre el món en què vivim i decidir quin tipus de persona volem ser per deixar-hi petjada en el futur: una empremta que ens satisfaci i que ens faci sentir orgullosos de la nostra implicació com a ciutadans compromesos amb el lloc on vivim.

Des d’aquí felicitem els protagonistes d’aquesta aventura i la necessària i compromesa col·laboració dels que l’heu anat vivint des de casa. La més sincera enhorabona!

Les tutories del curs 2022/23

Ara que hem acabat el curs escolar 2021/22 ja comencem a preparar el curs 2022/23. I aquestes seran les tutories del proper curs.

Acabem el curs 2021/22

Durant tot el dimecres 22 de juny l’Escola ha acollit les activitats habituals que marquen el final del curs escolar.

Els alumnes de Llevant “Passem a Secundària”

Com cada final de curs, els alumnes de la classe de 6è de Primària van celebrar la festa que marca el seu pas de l’Educació Primària a l’Educació Secundària Obligatòria.

75 donacions que salven 225 vides

El dimecres 1 de juny els alumnes de la classe de Tramuntana (4t de Primària) van col·laborar amb el Banc de Sang i Teixits en una nova edició de la campanya de donació de sang.