Arrenca un nou curs

By 17 de setembre de 2021General

Després del pròleg del Casal d’estiu de setembre, dilluns vam començar les esperades classes a l’Escola. Després de les vacances, ja hi tornem a ser.

El curs 2021/22 ja ha començat. Amb (encara) algunes restriccions degudes a la situació epidemiològica, hem pogut començar les classes i ja tenim en marxa tots els grups. Donem en primer lloc la benvinguda als Esquirols, que s’incorporen a l’escola per seguir el seu procés de creixement, ara a l’”escola dels grans”, com diuen ells.

Tots els cursos tenen novetats. I aquest curs no n’és l’excepció. A les properes reunions de famílies que farem les properes setmanes (aquestes encara en format telemàtic) ja us anirem ampliant les informacions. Però deixeu-nos avançar un parell d’actuacions.

En primer lloc, aquest curs ens adherim al projecte “Filosofia 3-18”, un programa que pretén integrar el pensament filosòfic des dels 3 fins als 16 anys en el nostre cas. No és història de la filosofia ni estudiar l’obra d’Aristòtil i Kant. És ajudar els nostres alumnes a sistematitzar el pensament, raonar les crítiques, reflexionar de manera ordenada sobre els temes que els afecten en cada moment. Tot el claustre de l’escola ha fet una formació específica d’aquest programa amb el mestratge del grup IREF, promotor de la introducció d’aquesta metodologia a les llars d’infants, escoles i instituts.

I en segon lloc, aquest curs hem triat com objectiu general la nostra aposta per ajudar a créixer els nostres alumnes per ser persones positives, entusiastes, creatives i disposades al canvi:, capaces de tenir una actitud oberta davant del món i de veure allò que poden aprofitar de les circumstàncies que els envolten i afrontar els reptes amb entusiasme, de canviar per millorar i de tornar a pensar, a partir dels coneixements previs, noves maneres de veure, d’analitzar, d’actuar, gaudint de l’aprenentatge al llarg de la vida.

Una de les altres novetats que volem remarcar és que a partir d’ara els alumnes de P3, la classe dels Esquirols, tenen a més a més de la seva tutora una “nursery teacher”, una tècnica d’educació infantil que només sap parlar en anglès.

I per acabar, saludem l’arribada de quatre noves docents a l’Escola Tabor: la Núria Torres, la nova psicopedagoga, la Meritxell Galofré, nova mestra a Educació Infantil i Primària, la Mireia Rubiales, la “nursery teacher”, i la Viviana Ortiz, professora d’Educació física a Educació Secundària Obligatòria. Els donem la benvinguda i els hi desitgem una feliç estada a l’escola.

Avis i nets omplen el pati de l’escola

Després de dos cursos en blanc per les restriccions de la pandèmia de la COVID-19, avis, nets i mestres han omplert el pati de l’escola per celebrar una nova edició de la nostra Festa dels Avis.

“Guess the animal” i “recipes” en xarxa

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes de la classe dels Xais (EI5) i de la classe de Tramuntana (EP4) han compartit i han intercanviat experiències amb altres escoles de la Fundació Tr@ms per tal de potenciar l’ús de l’anglès en contextos reals.

El rap de Gregal guanya un Premi Sambori

Els alumnes de la classe de Gregal (3r de Primària) han obtingut un Premi Sambori pel seu rap de l’aparell locomotor.

Set alumnes de l’Escola Tabor a les primeres places de la Prova Cangur

Cada curs els alumnes de la nostra Escola (des de 5è de Primària fins a 4t d’ESO) participen a la Prova Cangur, que promociona la Societat Catalana de Matemàtiques. En els darrers dies se n’han publicat els resultats i set alumnes de l’Escola han quedat entre el 6% amb millors resultats de tots els participants en la seva categoria.

Publiquem el catàleg d’activitats extraescolars i serveis a les famílies per al proper curs 2022/23.

Com cada any, un simulacre d’evacuació

Com a part del Pla de Prevenció de Riscos Laborals i de la preparació dels alumnes de cara a situacions d’emergència, el passat dijous 5 de maig vam a dur a terme un simulacre d’evacuació de l’escola.

Al Pati dels Petits juguem amb la gravetat

Fa pocs dies hem instal·lat un nou plafó d’activitats al Pati dels Petits, una eina que els permet crear circuits de tota mena.

Peces de fusta que arriben al sostre

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes dels Xais i de les classes de Ponent i Xaloc van gaudir el passat dimecres 27 d’abril d’una activitat de construcció amb els materials del Taller de construcció KAPLA.

Sant Jordi a l’Escola Tabor

El 22 d’abril hem celebrat la festa de Sant Jordi, patró de Catalunya. Un any més, tota l’escola atura les seves activitats quotidianes per dedicar el dia a la llegenda, els llibres i els Jocs Florals.

Una capsa amb moltes cares que dona molt de joc

Com cada festa de Sant Jordi, avui hem presentat la publicació que hem elaborat entre tots els alumnes i el personal de l’escola.