Arrenca un nou curs

By 17 de setembre de 2021General

Després del pròleg del Casal d’estiu de setembre, dilluns vam començar les esperades classes a l’Escola. Després de les vacances, ja hi tornem a ser.

El curs 2021/22 ja ha començat. Amb (encara) algunes restriccions degudes a la situació epidemiològica, hem pogut començar les classes i ja tenim en marxa tots els grups. Donem en primer lloc la benvinguda als Esquirols, que s’incorporen a l’escola per seguir el seu procés de creixement, ara a l’”escola dels grans”, com diuen ells.

Tots els cursos tenen novetats. I aquest curs no n’és l’excepció. A les properes reunions de famílies que farem les properes setmanes (aquestes encara en format telemàtic) ja us anirem ampliant les informacions. Però deixeu-nos avançar un parell d’actuacions.

En primer lloc, aquest curs ens adherim al projecte “Filosofia 3-18”, un programa que pretén integrar el pensament filosòfic des dels 3 fins als 16 anys en el nostre cas. No és història de la filosofia ni estudiar l’obra d’Aristòtil i Kant. És ajudar els nostres alumnes a sistematitzar el pensament, raonar les crítiques, reflexionar de manera ordenada sobre els temes que els afecten en cada moment. Tot el claustre de l’escola ha fet una formació específica d’aquest programa amb el mestratge del grup IREF, promotor de la introducció d’aquesta metodologia a les llars d’infants, escoles i instituts.

I en segon lloc, aquest curs hem triat com objectiu general la nostra aposta per ajudar a créixer els nostres alumnes per ser persones positives, entusiastes, creatives i disposades al canvi:, capaces de tenir una actitud oberta davant del món i de veure allò que poden aprofitar de les circumstàncies que els envolten i afrontar els reptes amb entusiasme, de canviar per millorar i de tornar a pensar, a partir dels coneixements previs, noves maneres de veure, d’analitzar, d’actuar, gaudint de l’aprenentatge al llarg de la vida.

Una de les altres novetats que volem remarcar és que a partir d’ara els alumnes de P3, la classe dels Esquirols, tenen a més a més de la seva tutora una “nursery teacher”, una tècnica d’educació infantil que només sap parlar en anglès.

I per acabar, saludem l’arribada de quatre noves docents a l’Escola Tabor: la Núria Torres, la nova psicopedagoga, la Meritxell Galofré, nova mestra a Educació Infantil i Primària, la Mireia Rubiales, la “nursery teacher”, i la Viviana Ortiz, professora d’Educació física a Educació Secundària Obligatòria. Els donem la benvinguda i els hi desitgem una feliç estada a l’escola.

Tres mestres ens diuen adeu

A Primària anem ben d’hora de convivències

A Primària anem ben d’hora de convivències