Diferents idiomes, diferents costums, però tots ben junts!

By 6 d'octubre de 2023General

Us presentem l’Objectiu General del Curs 2023/24: persones comunicatives, empàtiques i plurilingües.

Cada vegada és més important donar valor a l’acte comunicatiu, com a un acte d’escolta, de comprensió, d’acceptació empàtica, sense oblidar el diàleg clar i honest amb les persones que ens envolten sigui quin sigui el canal utilitzat. Tenint en compte les circumstàncies actuals hem cregut adient donar a conèixer la diversitat lingüística, la importància de la comunicació i el respecte a les diferents cultures.

Hem de ser capaços de valorar i respectar la nostra pròpia llengua per valorar i respectar altres llengües. Aquest curs assumim aquest repte perquè volem dotar els nostres alumnes del coneixement necessari perquè enriqueixin la seva capacitat comunicativa. Des dels més petits als més grans, investigarem, criticarem, reflexionarem… i, en definitiva, aprendrem plegats a ser persones comunicatives, empàtiques i plurilingües.

Com cada curs, per acompanyar el repte, els alumnes d’ESO han fet les seves propostes de lema, i ha guanyat la següent: DIFERENTS IDIOMES, DIFERENTS COSTUMS, PERÒ TOTS BEN JUNTS!, de l’Abril Enciso  (de la classe  de 3r d’ESO). Amb aquest lema l’autora posa èmfasi en la unitat que ens proporciona el coneixement i el respecte envers les diferents cultures, amb la riquesa que això suposa. Per acompanyar aquest lema, els alumnes de Tramuntana, Garbí i Llevant han dissenyat uns logotips  molt atractius, dels quals s’ha acabat seleccionant la proposta de la Laia Gómez (de la classe de Garbí de 5è de Primària).

Com a novetat especial, aquest curs hem volgut involucrar tota la nostra comunitat educativa en l’assoliment d’aquesta dimensió, així que convidem totes les famílies i tothom qui vulgui sumar-s’hi resolent uns reptes que anirem publicant a les xarxes i que ens ajudaran a escampar el model de persona saludable de forma diferent i, esperem, també divertida. Agraïm la vostra col·laboració per avançat. Junts sempre fem més força.

Els alumnes de 3r d’ESO participen a les Jornades Esportives Intercentres

Els estudiants de3r d’ESO de Santa Perpètua van gaudir d’una jornada esportiva i lúdica en els equipaments esportius del municipi.

Roma caput mundi

Els alumnes de 4t d’ESO van fer el seu viatge de final d’etapa a Roma.

Educació Infantil se’n va al parc

Per a finalitzar el trimestre i celebrar l’arribada de la Primavera els alumnes de la classe dels Esquirols, Elefants i Xais van anar al Parc central.

Antoni Gaudí visita la Sagrada Família i el Parc Güell

El dia 19 de març els alumnes de la classe Antoni Gaudí van fer una visita guiada a la Sagrada Família i el Parc Güell.

El passat dijous 14 de març a la tarda els alumnes de Secundària van celebrar el dia Pi.

Certamen de lectura en veu alta

Dimecres 13 de març es va celebrar la XXª edició de la Semifinal territorial del Certamen de Lectura Escolar en Veu Alta a Sant Cugat.

Maragall a casa

La classe de Joan Maragall (ESO3) va visitar la casa – arxiu de Joan Maragall.

Garbí i Llevant visiten el Poble Espanyol

Les classes de Garbí i Llevant van realitzar una gimcana d’orientació al Poble Espanyol de Barcelona.

Unes jornades més

Els alumnes més grans de l’Escola participen a les Jornades Esportives Intercentres

Esquirols i Elefants a un aquari? Sí!

Es tracta de la classe d’EI3 (els Esquirols) i la d’EI4 (els Elefants).