Què fa l’Escola Tabor per a un món millor?

By 18 de maig de 2023General

Hem inclòs a la nostra pàgina web una pestanya amb les actuacions de l’Escola Tabor pel que fa a la seva responsabilitat social i mediambiental.

L’Agenda 2030 és un pla d’acció global adoptat per les Nacions Unides l’any 2015. També és coneguda com a Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible i consta de 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i 169 metes que han de ser assolits pels països membres de les Nacions Unides fins a l’any 2030.

Té com a objectiu principal abordar els reptes globals més importants que enfronta la humanitat, com la pobresa, la desigualtat, el canvi climàtic, la degradació ambiental, la falta d’accés a l’educació i als serveis bàsics de salut, entre altres. Pretén conciliar els aspectes econòmics, socials i ambientals del desenvolupament per garantir un futur sostenible per a tothom.

És un compromís global i insta els governs, el sector privat, la societat civil i els ciutadans a treballar de manera conjunta per implementar les accions necessàries per aconseguir aquests objectius.

Com a escola, sentim l’obligació d’aportar el nostre gra de sorra a l’assoliment d’aquests objectius amb accions concretes i sobretot en la inclusió d’aquests en la nostra pràctica diària, en els nostres projectes, en les nostres situacions d’aprenentatge, per fer créixer entre els alumnes la seva consciència social i mediambiental. A més a més, us indiquem també quin lligam té cada ODS amb els eixos de valor propis de l’Escola Tabor.

Trobareu que no tots els ODS hi estan acolorits. De moment us mostrem els que sí que treballem de manera directa i intencional; a poc a poc anirem ampliant el nostre treball en el global dels objectius.

Menús més saludables

Seguint les indicacions de l’Agència Catalana de Salut Pública, hem introduït canvis en els nostres menús.

“Però tornarem!”

El Rei Carnestoltes i la Reina Carnestoltetes ens han explicat com van viure la festa a la nostra escola.

DENIP de nou

El món és ple de conflictes violents.

Preparem el Carnaval amb l’ajuda dels més grans

Els alumnes de 3r d’ESO ajuden els més petits a fer-se la disfressa.

El Reglament de Règim Intern, a la web

L’Escola Tabor ha actualitzat el seu Reglament de Règim Intern (RRI).

Nosaltres responem

Alumnes de 4t d’ESO responen a preguntes científiques.

FESTABOR

El diumenge 21 de gener vam celebrar la FESTABOR.

Informe PISA: potser no tan malament

Les darreres setmanes han estat notícia els resultats de les proves PISA.

Nadal obert de bat a bat

El matí del 20 de desembre vam celebrar la nostra festa de Nadal.

Tres caixes que arribaran lluny

ASPERPOL ha recollit tres capses plenes de material.