Què fa l’Escola Tabor per a un món millor?

By 18 de maig de 2023General

Hem inclòs a la nostra pàgina web una pestanya amb les actuacions de l’Escola Tabor pel que fa a la seva responsabilitat social i mediambiental.

L’Agenda 2030 és un pla d’acció global adoptat per les Nacions Unides l’any 2015. També és coneguda com a Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible i consta de 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i 169 metes que han de ser assolits pels països membres de les Nacions Unides fins a l’any 2030.

Té com a objectiu principal abordar els reptes globals més importants que enfronta la humanitat, com la pobresa, la desigualtat, el canvi climàtic, la degradació ambiental, la falta d’accés a l’educació i als serveis bàsics de salut, entre altres. Pretén conciliar els aspectes econòmics, socials i ambientals del desenvolupament per garantir un futur sostenible per a tothom.

És un compromís global i insta els governs, el sector privat, la societat civil i els ciutadans a treballar de manera conjunta per implementar les accions necessàries per aconseguir aquests objectius.

Com a escola, sentim l’obligació d’aportar el nostre gra de sorra a l’assoliment d’aquests objectius amb accions concretes i sobretot en la inclusió d’aquests en la nostra pràctica diària, en els nostres projectes, en les nostres situacions d’aprenentatge, per fer créixer entre els alumnes la seva consciència social i mediambiental. A més a més, us indiquem també quin lligam té cada ODS amb els eixos de valor propis de l’Escola Tabor.

Trobareu que no tots els ODS hi estan acolorits. De moment us mostrem els que sí que treballem de manera directa i intencional; a poc a poc anirem ampliant el nostre treball en el global dels objectius.

Punts de llibre, 200,39€ solidaris

Els alumnes de Llevant (EP6) han realitat uns punts de llibre per a la seva venda de forma solidària.

Un debat sobre les escoles concertades: les respostes dels partits

El passat dimecres 24 d’abril es va celebrar un debat electoral sobre educació organitzat per les entitats que configuren l’Escola de la Gent.