Tornem a Parlar pels descosits

By 25 d'octubre de 2022General

Després de dos cursos amb mesures molt restrictives pel que fa a la barreja de grups, des de començaments d’octubre a l’Escola hem reprès l’activitat del “Parlem pels descosits”.

Parlar en públic és una de les habilitats que es valoren cada vegada més. Explicar, argumentar, demostrar, rebatre els arguments de l’altre són eines que hem de treballar per poder reeixir en les nostres activitats tant acadèmiques ara com laborals en un futur.

Ja fa molts anys que a l’Escola Tabor duem a terme aquesta activitat, adaptada a les edats dels alumnes. Així, a Infantil i els primers cursos de Primària l’exposició està bastant limitada en el temps; al final de Primària es combinen les diferents llengües de l’escola. I a Secundària l’activitat pren forma de debat, primer entre dues persones i al final de l’etapa entre grups de debat.

Els assistents no són mers espectadors d’una xerrada. Al final de cada sessió se’ls demana, en diferents modalitats, la seva opinió sobre el que han vist i escoltat, en una valoració feta pels iguals que ajuda els ponents a millorar en les seves properes intervencions.

El respecte i l’honestedat, de primera necessitat!

La tarda del 21 de novembre vam presentar l’objectiu general de l’escola Tabor per al curs 2022/23.

Aristòtil dona nom a la promoció de 4t d’ESO

Després d’un llarg procés d’estudi de diferents candidats, els alumnes de 4t d’ESO han decidit que el filòsof grec Aristòtil sigui el nom de la seva promoció.

Celebrem la Castanyada

Seguint el curs de les festes, el passat divendres 28 d’octubre vam celebrar la festa de la Castanyada, ara, per fi, en plena normalitat.

Tornem a Parlar pels descosits

Antoni Gaudí visita la Sagrada Família

El dia 24 d’octubre els alumnes de la classe d’Antoni Gaudí (ESO1) van anar a visitar la Sagrada Família i a fer una ruta modernista per Barcelona.

La classe de Gregal comença a plantar

El passat divendres 21 d’octubre, com a part essencial d’un dels projectes d’aula que estan treballant, els nens i nenes de Gregal van farcir l’hort escolar d’hortalisses de temporada, que en unes quantes setmanes podran collir i tastar.

Dos grups de l’Escola Tabor visiten el Parlament de Catalunya

Amb pocs dies de diferència els alumnes de Garbí (EP5) i Joan Maragall (ESO3) van visitar el Parlament de Catalunya al Parc de la Ciutadella de Barcelona per fer-hi activitats relacionades amb els seus projectes i estudis.

La nostra auxiliar de conversa, Maria Lyons

Després que els dos darrers anys les mesures sanitàries restringissin molt la interacció entre alumnes i la presència de docents a les aules, aquest curs 2022/23 hem recuperat la figura de l’Auxiliar de conversa. I en aquesta ocasió es tracta de la Maria Lyons.

Amb l’octubre comencem les activitats extraescolars

Un cop superat el mes de setembre i les seves particularitats horàries, amb l’entrada al mes d’octubre posem en marxa les activitats extraescolars.

Ja tenim Govern d’Escola

El 2 d’octubre és l’aniversari de l’Escola Tabor. Aquest dia, de l’any 1967, va obrir les seves portes i el 2022 tots els que formem l’Escola Tabor ho celebrem