Reduïm la petjada de carboni

By 21 d'octubre de 2021General

Dins del Pla d’Estalvi i Eficiència Energètica que s’ha anat presentant a diferents estaments de l’escola, en els darrers mesos estem duent a terme una colla d’actuacions amb un doble objectiu: la baixada del consum energètic (amb l’estalvi de costos que suposa) i la reducció de la nostra petjada de carboni per reforçar el compromís de l’Escola Tabor amb la cura del medi ambient.

A més a més de les millores dutes a terme en les instal·lacions (canvi de fluorescents per llums leds), aquesta setmana estrenem una instal·lació fotovoltaica que ens permetrà fer autoconsum d’una energia 100% renovable.

La instal·lació de 21 panells de 400 Wp  a la teulada de l’edifici de l’acollida matinal dotarà d’una potència pic total de 8,40 kWp. Segons l’estudi de viabilitat de l’empresa instal·ladora, podrem estalviar 3,8 tones d’emissions de CO2 a l’atmosfera cada any.

Aquesta actuació va acompanyada de mesures que depenen de les persones i no de la llum del sol: fer un ús intel·ligent i no un abús de l’electricitat, apagar llums quan no calguin, aprofitar la llum natural quan es pugui, desconnectar aparells elèctrics, regular els aires condicionats, etc.

Tot això ens ajuda a contribuir de manera activa en un dels objectius de desenvolupament sostenible de l’ONU per a l’agenda 2030, el setè, que és l’ús d’energies assequibles i no contaminants, amb la intenció d’incidir en la cura del territori proper i col·laborar a pal·liar els efectes nocius de l’escalfament climàtic.

Tant el Pla com la instal·lació dels panells ha estat possible gràcies al finançament de la Fundació Privada Tabor.

Esperem que el sol segueixi lluint.

Avis i nets omplen el pati de l’escola

Després de dos cursos en blanc per les restriccions de la pandèmia de la COVID-19, avis, nets i mestres han omplert el pati de l’escola per celebrar una nova edició de la nostra Festa dels Avis.

“Guess the animal” i “recipes” en xarxa

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes de la classe dels Xais (EI5) i de la classe de Tramuntana (EP4) han compartit i han intercanviat experiències amb altres escoles de la Fundació Tr@ms per tal de potenciar l’ús de l’anglès en contextos reals.

El rap de Gregal guanya un Premi Sambori

Els alumnes de la classe de Gregal (3r de Primària) han obtingut un Premi Sambori pel seu rap de l’aparell locomotor.

Set alumnes de l’Escola Tabor a les primeres places de la Prova Cangur

Cada curs els alumnes de la nostra Escola (des de 5è de Primària fins a 4t d’ESO) participen a la Prova Cangur, que promociona la Societat Catalana de Matemàtiques. En els darrers dies se n’han publicat els resultats i set alumnes de l’Escola han quedat entre el 6% amb millors resultats de tots els participants en la seva categoria.

Publiquem el catàleg d’activitats extraescolars i serveis a les famílies per al proper curs 2022/23.

Com cada any, un simulacre d’evacuació

Com a part del Pla de Prevenció de Riscos Laborals i de la preparació dels alumnes de cara a situacions d’emergència, el passat dijous 5 de maig vam a dur a terme un simulacre d’evacuació de l’escola.

Al Pati dels Petits juguem amb la gravetat

Fa pocs dies hem instal·lat un nou plafó d’activitats al Pati dels Petits, una eina que els permet crear circuits de tota mena.

Peces de fusta que arriben al sostre

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes dels Xais i de les classes de Ponent i Xaloc van gaudir el passat dimecres 27 d’abril d’una activitat de construcció amb els materials del Taller de construcció KAPLA.

Sant Jordi a l’Escola Tabor

El 22 d’abril hem celebrat la festa de Sant Jordi, patró de Catalunya. Un any més, tota l’escola atura les seves activitats quotidianes per dedicar el dia a la llegenda, els llibres i els Jocs Florals.

Una capsa amb moltes cares que dona molt de joc

Com cada festa de Sant Jordi, avui hem presentat la publicació que hem elaborat entre tots els alumnes i el personal de l’escola.