Garbí i Llevant visiten el Poble Espanyol

By 15 de març de 2024Primària

Les classes de Garbí i Llevant van realitzar una gimcana d’orientació al Poble Espanyol de Barcelona el dimarts 5 de març.

Els alumnes van poder gaudir d’una activitat d’orientació per grups per dins el Poble Espanyol, on primerament ens van explicar la història i l’inici d’aquest recinte, inaugurat el 1929 per l’Exposició Internacional de Barcelona.

L’objectiu era aprendre com orientar-se a través del plànol i de la brúixola, a la vegada que descobrien l’artesania que s’amaga darrere de cada racó. Per grups, havien d’anar omplint un dossier amb pistes per tal d’aconseguir arribar a l’últim objectiu. D’aquesta manera anaven passant per diferents territoris d’Espanya, on resoldre els enigmes que ens demanaven.

Així a Castella van poder observar els vitralls, i a partir de petites escultures van identificar els oficis de llibreter, cistelleria, filadora, terrissaire, ferrer… A Catalunya van observar l’auca sobre Sant Jordi que s’amagava a la Porta de Montblanc i es van endinsar dins el monestir romànic de Sant Miquel descobrint els 16 arcs del seu claustre. I per Andalusia van fixar-se en detalls com el de les cases blanques, les reixes plenes de flors o un pati característic amb les olors de gessamí. Tota una experiència pels sentits!

Un cop acabat el taller van poder entrar a l’audiovisual on es representaven les festes més importants d’Espanya, ajudant a repassar aspectes del projecte comú.

La sortida va acabar amb el dinar i estona de joc lliure amb tot l’alumnat de cicle aprofitant el bon temps i els espais que ens oferia el recinte.

Els alumnes de 3r d’ESO participen a les Jornades Esportives Intercentres

Els estudiants de3r d’ESO de Santa Perpètua van gaudir d’una jornada esportiva i lúdica en els equipaments esportius del municipi.

Roma caput mundi

Els alumnes de 4t d’ESO van fer el seu viatge de final d’etapa a Roma.

Educació Infantil se’n va al parc

Per a finalitzar el trimestre i celebrar l’arribada de la Primavera els alumnes de la classe dels Esquirols, Elefants i Xais van anar al Parc central.

Antoni Gaudí visita la Sagrada Família i el Parc Güell

El dia 19 de març els alumnes de la classe Antoni Gaudí van fer una visita guiada a la Sagrada Família i el Parc Güell.

El passat dijous 14 de març a la tarda els alumnes de Secundària van celebrar el dia Pi.

Certamen de lectura en veu alta

Dimecres 13 de març es va celebrar la XXª edició de la Semifinal territorial del Certamen de Lectura Escolar en Veu Alta a Sant Cugat.

Maragall a casa

La classe de Joan Maragall (ESO3) va visitar la casa – arxiu de Joan Maragall.

Garbí i Llevant visiten el Poble Espanyol

Les classes de Garbí i Llevant van realitzar una gimcana d’orientació al Poble Espanyol de Barcelona.

Unes jornades més

Els alumnes més grans de l’Escola participen a les Jornades Esportives Intercentres

Esquirols i Elefants a un aquari? Sí!

Es tracta de la classe d’EI3 (els Esquirols) i la d’EI4 (els Elefants).