Rapinyaires a La Fusteria

By 9 de febrer de 2023Primària, Secundària

Els alumnes de Garbí (EP5) i d’Antoni Gaudí (ESO1) van tenir la sort de gaudir de les explicacions i de l’exposició “Rapinyaires, d’enemics a aliats” al nostre Espai La Fusteria.

Fa uns dies es va instal·lar a l’Espai La Fusteria una exposició de deu plafons que explica la realitat de les aus rapinyaires.

L’Abel Julien va ser l’ornitòleg que ens va apropar a la vida d’aquestes aus. Va fer una repassada històrica de la concepció que es tenia sobre aquestes. En el passat hi havia molta llegenda i superstició negativa, fins el punt que es van crear les “Juntas de Extinción de Alimañas” amb l’objectiu d’exterminar aquests depredadors i amb mètodes tan diferents com escopetes, llaços, xarxes, vesc, verí, etc. A més a més, a mitjans del segle XX, es va generalitzar l’ús del DDT com a pesticida. Es va arribar gairebé al límit de l’extinció.

Als anys 70 va començar un canvi de mentalitat, en part gràcies al mític programa “El hombre y la Tierra” de Félix Rodríguez de la Fuente, i els rapinyaires es van convertir en espècies protegides, es començaren a crear parcs naturals i accions concretes de conservació. No oblidem que contribueixen al bon funcionament dels ecosistemes i són útils ecològicament i econòmica.

Menús més saludables

Seguint les indicacions de l’Agència Catalana de Salut Pública, hem introduït canvis en els nostres menús.

“Però tornarem!”

El Rei Carnestoltes i la Reina Carnestoltetes ens han explicat com van viure la festa a la nostra escola.

DENIP de nou

El món és ple de conflictes violents.

Preparem el Carnaval amb l’ajuda dels més grans

Els alumnes de 3r d’ESO ajuden els més petits a fer-se la disfressa.

El Reglament de Règim Intern, a la web

L’Escola Tabor ha actualitzat el seu Reglament de Règim Intern (RRI).

Nosaltres responem

Alumnes de 4t d’ESO responen a preguntes científiques.

FESTABOR

El diumenge 21 de gener vam celebrar la FESTABOR.

Informe PISA: potser no tan malament

Les darreres setmanes han estat notícia els resultats de les proves PISA.

Nadal obert de bat a bat

El matí del 20 de desembre vam celebrar la nostra festa de Nadal.

Tres caixes que arribaran lluny

ASPERPOL ha recollit tres capses plenes de material.