El Nadal segueix sent solidari

By 3 de desembre de 2021General

Tot i que Càritas de la parròquia de Santa Perpètua ja no recull menjar per la campanya de Nadal (atès que ha variat la forma de distribució de les ajudes), des de l’Escola Tabor no renunciem a la nostra campanya de solidaritat en aquestes dates.

Per aquest motiu proposem a la nostra comunitat educativa la participació en una recollida diferent. Es tracta d’aportar material escolar per a poder-lo fer arribar a dues escoles de Gàmbia amb les que ja hem tingut oportunitat de col·laborar en anys anteriors.

ASPERPOL és una organització no governamental perpetuenca liderada per membres de la nostra policia local que fa sovint campanyes de solidaritat amb la societat gambiana. En ocasions anteriors han estat elements de mobiliari de l’escola en desús però en bon estat els que han arribat a aquestes escoles. Per exemple, els vam fer arribar pantalons i jaquetes de l’antic model de xandall de l’escola que ja no utilitzaven els nostres alumnes i que alumnes gambians poden fer servir a les seves aules.

En aquesta ocasió volem implicar l’Escola Tabor en la recollida únicament de material escolar: llapis de colors, bolígrafs, carpetes, estoigs i llibretes de diferents mides que ASPERPOL traslladarà properament a aquelles escoles aprofitant un dels freqüents enviaments que realitzen amb els materials recollits a la nostra població. Ens han comunicat que les dones d’aquells pobles aprendran a cosir les carteres en què els alumnes podran dur el material que els fem arribar. Els demanem, sobretot, que el material sigui nou a estrenar.

Instal·larem al vestíbul principal de l’escola unes caixes per a la recollida del material entre el dijous 9 i el dijous 16 de desembre.

El suport a l’educació dels infants és un dels millors camins per a assegurar el desenvolupament de les persones i el creixement dels pobles i països.

Avis i nets omplen el pati de l’escola

Després de dos cursos en blanc per les restriccions de la pandèmia de la COVID-19, avis, nets i mestres han omplert el pati de l’escola per celebrar una nova edició de la nostra Festa dels Avis.

“Guess the animal” i “recipes” en xarxa

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes de la classe dels Xais (EI5) i de la classe de Tramuntana (EP4) han compartit i han intercanviat experiències amb altres escoles de la Fundació Tr@ms per tal de potenciar l’ús de l’anglès en contextos reals.

El rap de Gregal guanya un Premi Sambori

Els alumnes de la classe de Gregal (3r de Primària) han obtingut un Premi Sambori pel seu rap de l’aparell locomotor.

Set alumnes de l’Escola Tabor a les primeres places de la Prova Cangur

Cada curs els alumnes de la nostra Escola (des de 5è de Primària fins a 4t d’ESO) participen a la Prova Cangur, que promociona la Societat Catalana de Matemàtiques. En els darrers dies se n’han publicat els resultats i set alumnes de l’Escola han quedat entre el 6% amb millors resultats de tots els participants en la seva categoria.

Publiquem el catàleg d’activitats extraescolars i serveis a les famílies per al proper curs 2022/23.

Com cada any, un simulacre d’evacuació

Com a part del Pla de Prevenció de Riscos Laborals i de la preparació dels alumnes de cara a situacions d’emergència, el passat dijous 5 de maig vam a dur a terme un simulacre d’evacuació de l’escola.

Al Pati dels Petits juguem amb la gravetat

Fa pocs dies hem instal·lat un nou plafó d’activitats al Pati dels Petits, una eina que els permet crear circuits de tota mena.

Peces de fusta que arriben al sostre

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes dels Xais i de les classes de Ponent i Xaloc van gaudir el passat dimecres 27 d’abril d’una activitat de construcció amb els materials del Taller de construcció KAPLA.

Sant Jordi a l’Escola Tabor

El 22 d’abril hem celebrat la festa de Sant Jordi, patró de Catalunya. Un any més, tota l’escola atura les seves activitats quotidianes per dedicar el dia a la llegenda, els llibres i els Jocs Florals.

Una capsa amb moltes cares que dona molt de joc

Com cada festa de Sant Jordi, avui hem presentat la publicació que hem elaborat entre tots els alumnes i el personal de l’escola.