La reobertura de les escoles

By 22 de maig de 2020General

Hem rebut les primeres instruccions del Departament d’Educació pel que fa a l’obertura de les escoles en fase 2 de desconfinament. Amb la prudència que aconsellen aquests moments, atès que algunes indicacions poden variar en el decurs dels propers dies, els fem arribar les línies mestres d’aquesta obertura en el benentès que es produirà com a molt d’hora el proper dilluns 8 de juny i es perllongarà fins al divendres 19 de juny.

L’horari previst per a totes les etapes és de 9.00 a 13.00.

No hi ha ni temps suficient ni cap motiu organitzatiu o pedagògic com per decidir de suspendre la docència telemàtica. Tot i això, caldrà estudiar com es duu a terme aquesta activitat telemàtica en funció de les necessitats de presència del personal a l’escola per atendre els grups presencials.

Tot l’alumnat ha de tenir l’oportunitat d’assistir al seu centre en algun moment d’aquest final de curs. El retorn al centre per part dels alumnes és voluntari.

L’Escola ha de preveure el nombre d’alumnes que es reincorporaran al centre durant el mes de juny. Amb aquest objectiu, durant la propera setmana els adreçarem un formulari per tal que expressin les seves necessitats i decisions; a partir de la informació rebuda, l’Escola Tabor organitzarà els diferents torns presencials i marcarà les pautes organitzatives.

La resolució descarta, en qualsevol cas, la reobertura del servei de menjador durant la fase 2. Així mateix, el servei d’acollida matinal queda suspès per la impossibilitat legal de barrejar alumnes que posteriorment aniran a diferents grups.

S’efectuaran propostes per a l’acció educativa amb la finalitat de donar  suport lectiu i d’orientació, fent especial èmfasi en els finals d’etapa educativa i acompanyament tutorial i emocional de tot l’alumnat.

A dia d’avui les indicacions del Departament marquen un màxim d e 8 alumnes per a P3, un màxim de 10 alumnes per a P4 i P5, un màxim de 13 alumnes per a tota l’Educació Primària i un màxim de 15 alumnes per a tota l’Educació Secundària Obligatòria. Es marca, tanmateix, la prioritat per als alumnes que acaben etapa (6è d’EP i 4t d’ESO).

L’escola preveurà espais i personal suficient per atendre els alumnes. L’administració educativa no preveu un increment de personal per a aquesta quinzena final del curs i l’escola pot adaptar un nombre limitat d’espais. Per tant, deixem a la consideració de les famílies la decisió sobre l’assistència.

Les famílies hauran de complir una sèrie de requisits per poder portar els seus fills a l’escola: Absència de simptomatologia compatible amb la COVID-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o amb qualsevol altre quadre infecciós, que no siguin o hagin estat positives per al SARS-CoV 2 durant els 14 dies anteriors, que no hagin estat en contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors i que tinguin el calendari vacunal al dia.

Les famílies han de signar una declaració responsable per la qual els seus fills o filles compleixen els requisits per assistir al centre educatiu.  També han d’informar al centre educatiu de l’aparició de qualsevol cas de COVID-19 en l’entorn familiar de l’infant i mantenir un contacte estret amb el centre educatiu davant de qualsevol incidència.

Finalment, durant els propers dies els farem arribar les indicacions pel que fa al Casal d’estiu, que es durà a terme entre el 29 de juny i el 31 de juliol, sempre i quan ens trobem en la fase 3 de la desescalada.

Estarem atents a les variacions que es produeixin en les normes del Departament i anirem fixant les instruccions en futures comunicacions.

Acabem el curs 2021/22

Durant tot el dimecres 22 de juny l’Escola ha acollit les activitats habituals que marquen el final del curs escolar.

Els alumnes de Llevant “Passem a Secundària”

Com cada final de curs, els alumnes de la classe de 6è de Primària van celebrar la festa que marca el seu pas de l’Educació Primària a l’Educació Secundària Obligatòria.

75 donacions que salven 225 vides

El dimecres 1 de juny els alumnes de la classe de Tramuntana (4t de Primària) van col·laborar amb el Banc de Sang i Teixits en una nova edició de la campanya de donació de sang.

Avis i nets omplen el pati de l’escola

Després de dos cursos en blanc per les restriccions de la pandèmia de la COVID-19, avis, nets i mestres han omplert el pati de l’escola per celebrar una nova edició de la nostra Festa dels Avis.

“Guess the animal” i “Crazy recipes” en xarxa

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes de la classe dels Xais (EI5) i de la classe de Tramuntana (EP4) han compartit i han intercanviat experiències amb altres escoles de la Fundació Tr@ms per tal de potenciar l’ús de l’anglès en contextos reals.

El rap de Gregal guanya un Premi Sambori

Els alumnes de la classe de Gregal (3r de Primària) han obtingut un Premi Sambori pel seu rap de l’aparell locomotor.

Set alumnes de l’Escola Tabor a les primeres places de la Prova Cangur

Cada curs els alumnes de la nostra Escola (des de 5è de Primària fins a 4t d’ESO) participen a la Prova Cangur, que promociona la Societat Catalana de Matemàtiques. En els darrers dies se n’han publicat els resultats i set alumnes de l’Escola han quedat entre el 6% amb millors resultats de tots els participants en la seva categoria.

Publiquem el catàleg d’activitats extraescolars i serveis a les famílies per al proper curs 2022/23.

Com cada any, un simulacre d’evacuació

Com a part del Pla de Prevenció de Riscos Laborals i de la preparació dels alumnes de cara a situacions d’emergència, el passat dijous 5 de maig vam a dur a terme un simulacre d’evacuació de l’escola.

Al Pati dels Petits juguem amb la gravetat

Fa pocs dies hem instal·lat un nou plafó d’activitats al Pati dels Petits, una eina que els permet crear circuits de tota mena.