Contra la violència masclista, sabates vermelles

By 20 de novembre de 2019Secundària

Amb motiu del 25N, Dia internacional per l’erradicació de la violència masclista, el pati de l’escola Tabor s’ha omplert de sabates vermelles per recordar les víctimes d’aquesta xacra social.

El 25 de novembre ha estat declarat Dia Internacional per l’erradicació de la violència masclista. La Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Santa Perpètua ha preparat per aquesta data un seguit d’activitats a diferents llocs del municipi, entre ells, la nostra escola.

El matí del dijous 20 de novembre el pati de l’escola ha acollit l’activitat Sabates vermelles adreçada als alumnes d’ESO, una mostra que fa reflexionar sobre aquesta realitat que massa sovint colpeja les nostres consciències. L’activitat és una performance dissenyada per Elina Chauvet; més d’una cinquantena de parells de sabates vermelles han ocupat bona part del pati; cada parell ens mostra la història d’una de les dones assassinades en els darrers temps, posant d’aquesta manera nom i cognoms a uns fets que massa sovint duren uns moments de ràbia en el nostre cervell i després s’esvaeixen en un mar d’informacions.

L’objectiu de l’activitat és, doncs, fer prendre consciència als alumnes d’aquesta terrible realitat que hem d’eliminar de la nostra societat, començant pel nostre comportament diari, pel nostre llenguatge, per les nostres actituds, per la nostra indiferència davant els assassinats, pel nostre compromís personal amb la vida, la igualtat i la llibertat.

Les tutories del curs 2022/23

Ara que hem acabat el curs escolar 2021/22 ja comencem a preparar el curs 2022/23. I aquestes seran les tutories del proper curs.

Acabem el curs 2021/22

Durant tot el dimecres 22 de juny l’Escola ha acollit les activitats habituals que marquen el final del curs escolar.

Els alumnes de Llevant “Passem a Secundària”

Com cada final de curs, els alumnes de la classe de 6è de Primària van celebrar la festa que marca el seu pas de l’Educació Primària a l’Educació Secundària Obligatòria.

75 donacions que salven 225 vides

El dimecres 1 de juny els alumnes de la classe de Tramuntana (4t de Primària) van col·laborar amb el Banc de Sang i Teixits en una nova edició de la campanya de donació de sang.

Avis i nets omplen el pati de l’escola

Després de dos cursos en blanc per les restriccions de la pandèmia de la COVID-19, avis, nets i mestres han omplert el pati de l’escola per celebrar una nova edició de la nostra Festa dels Avis.

“Guess the animal” i “Crazy recipes” en xarxa

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes de la classe dels Xais (EI5) i de la classe de Tramuntana (EP4) han compartit i han intercanviat experiències amb altres escoles de la Fundació Tr@ms per tal de potenciar l’ús de l’anglès en contextos reals.

El rap de Gregal guanya un Premi Sambori

Els alumnes de la classe de Gregal (3r de Primària) han obtingut un Premi Sambori pel seu rap de l’aparell locomotor.

Set alumnes de l’Escola Tabor a les primeres places de la Prova Cangur

Cada curs els alumnes de la nostra Escola (des de 5è de Primària fins a 4t d’ESO) participen a la Prova Cangur, que promociona la Societat Catalana de Matemàtiques. En els darrers dies se n’han publicat els resultats i set alumnes de l’Escola han quedat entre el 6% amb millors resultats de tots els participants en la seva categoria.

Publiquem el catàleg d’activitats extraescolars i serveis a les famílies per al proper curs 2022/23.

Com cada any, un simulacre d’evacuació

Com a part del Pla de Prevenció de Riscos Laborals i de la preparació dels alumnes de cara a situacions d’emergència, el passat dijous 5 de maig vam a dur a terme un simulacre d’evacuació de l’escola.