Contra la violència masclista, sabates vermelles

By 20 de novembre de 2019Secundària

Amb motiu del 25N, Dia internacional per l’erradicació de la violència masclista, el pati de l’escola Tabor s’ha omplert de sabates vermelles per recordar les víctimes d’aquesta xacra social.

El 25 de novembre ha estat declarat Dia Internacional per l’erradicació de la violència masclista. La Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Santa Perpètua ha preparat per aquesta data un seguit d’activitats a diferents llocs del municipi, entre ells, la nostra escola.

El matí del dijous 20 de novembre el pati de l’escola ha acollit l’activitat Sabates vermelles adreçada als alumnes d’ESO, una mostra que fa reflexionar sobre aquesta realitat que massa sovint colpeja les nostres consciències. L’activitat és una performance dissenyada per Elina Chauvet; més d’una cinquantena de parells de sabates vermelles han ocupat bona part del pati; cada parell ens mostra la història d’una de les dones assassinades en els darrers temps, posant d’aquesta manera nom i cognoms a uns fets que massa sovint duren uns moments de ràbia en el nostre cervell i després s’esvaeixen en un mar d’informacions.

L’objectiu de l’activitat és, doncs, fer prendre consciència als alumnes d’aquesta terrible realitat que hem d’eliminar de la nostra societat, començant pel nostre comportament diari, pel nostre llenguatge, per les nostres actituds, per la nostra indiferència davant els assassinats, pel nostre compromís personal amb la vida, la igualtat i la llibertat.

Menús més saludables

Seguint les indicacions de l’Agència Catalana de Salut Pública, hem introduït canvis en els nostres menús.

“Però tornarem!”

El Rei Carnestoltes i la Reina Carnestoltetes ens han explicat com van viure la festa a la nostra escola.

DENIP de nou

El món és ple de conflictes violents.

Preparem el Carnaval amb l’ajuda dels més grans

Els alumnes de 3r d’ESO ajuden els més petits a fer-se la disfressa.

El Reglament de Règim Intern, a la web

L’Escola Tabor ha actualitzat el seu Reglament de Règim Intern (RRI).

Nosaltres responem

Alumnes de 4t d’ESO responen a preguntes científiques.

FESTABOR

El diumenge 21 de gener vam celebrar la FESTABOR.

Informe PISA: potser no tan malament

Les darreres setmanes han estat notícia els resultats de les proves PISA.

Nadal obert de bat a bat

El matí del 20 de desembre vam celebrar la nostra festa de Nadal.

Tres caixes que arribaran lluny

ASPERPOL ha recollit tres capses plenes de material.