Contra la violència masclista, sabates vermelles

By 20 de novembre de 2019Secundària

Amb motiu del 25N, Dia internacional per l’erradicació de la violència masclista, el pati de l’escola Tabor s’ha omplert de sabates vermelles per recordar les víctimes d’aquesta xacra social.

El 25 de novembre ha estat declarat Dia Internacional per l’erradicació de la violència masclista. La Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Santa Perpètua ha preparat per aquesta data un seguit d’activitats a diferents llocs del municipi, entre ells, la nostra escola.

El matí del dijous 20 de novembre el pati de l’escola ha acollit l’activitat Sabates vermelles adreçada als alumnes d’ESO, una mostra que fa reflexionar sobre aquesta realitat que massa sovint colpeja les nostres consciències. L’activitat és una performance dissenyada per Elina Chauvet; més d’una cinquantena de parells de sabates vermelles han ocupat bona part del pati; cada parell ens mostra la història d’una de les dones assassinades en els darrers temps, posant d’aquesta manera nom i cognoms a uns fets que massa sovint duren uns moments de ràbia en el nostre cervell i després s’esvaeixen en un mar d’informacions.

L’objectiu de l’activitat és, doncs, fer prendre consciència als alumnes d’aquesta terrible realitat que hem d’eliminar de la nostra societat, començant pel nostre comportament diari, pel nostre llenguatge, per les nostres actituds, per la nostra indiferència davant els assassinats, pel nostre compromís personal amb la vida, la igualtat i la llibertat.