Posem en marxa el Servei Comunitari

By 17 d'octubre de 2018Secundària

Aquesta setmana es posa en marxa el Servei Comunitari, una activitat dels alumnes de 3r d’ESO en benefici de la comunitat educativa.

El darrer Decret d’ordenació dels ensenyaments de l’Educació Secundària Obligatòria inclou entre els seus apartats una nova àrea per als alumnes dels dos darrers cursos d’aquesta darrera etapa obligatòria. El Servei Comunitari consisteix en què els alumnes han de dedicar unes hores del seu temps lliure a fer activitats de voluntariat a la comunitat i a l’entorn.

En el primer any de funcionament d’aquesta matèria, a l’Escola Tabor hem optat per què els alumnes de 3r d’ESO duguin a terme aquestes activitats en favor d’alumnes de la mateixa escola. Així, han preparat activitats de reforç de llengua (especialment lectura mecànica i comprensiva) per a aquells alumnes dels primers cursos de Primària que hi poden tenir mancances.

A la vegada, s’ofereix una segona activitat relacionada amb la llengua però amb un caire més lúdic. Es preparen jocs per als alumnes més petits de llengua materna no romànica per tal que puguin anar guanyant fluïdesa en el seu domini de la llengua catalana a través del joc.

El ventall d’oportunitats que ofereix aquest servei és molt divers i es preveu que en els propers cursos s’ampliarà l’oferta de tasques a entitats del nostre entorn més proper no directament lligades a l’escola, de caire benèfic, assistencial o mediambiental.

Cada activitat requereix una preparació prèvia dels materials a utilitzar i un seguiment per part dels professors de les matèries afectades (en el nostre cas, Llengua catalana i literatura i Educació física).

Aquesta àrea és de realització obligatòria i avaluable, ja que apareixerà a l’historial acadèmic dels alumnes en acabar el curs. Si més no, confiem que aquesta activitat poc a poc ajudi als nostres alumnes a destinar una part del seu temps de lleure a fer feines que millorin el món que els estem deixant.

Acabem el curs 2021/22

Durant tot el dimecres 22 de juny l’Escola ha acollit les activitats habituals que marquen el final del curs escolar.

Els alumnes de Llevant “Passem a Secundària”

Com cada final de curs, els alumnes de la classe de 6è de Primària van celebrar la festa que marca el seu pas de l’Educació Primària a l’Educació Secundària Obligatòria.

75 donacions que salven 225 vides

El dimecres 1 de juny els alumnes de la classe de Tramuntana (4t de Primària) van col·laborar amb el Banc de Sang i Teixits en una nova edició de la campanya de donació de sang.

Avis i nets omplen el pati de l’escola

Després de dos cursos en blanc per les restriccions de la pandèmia de la COVID-19, avis, nets i mestres han omplert el pati de l’escola per celebrar una nova edició de la nostra Festa dels Avis.