Robòtica i anglès? Steamglish!

By 17 de desembre de 2020Infantil

No cal esperar a créixer per a posar-se en contacte amb les ciències, la tecnologia, les arts i la llengua anglesa. A l’Steamglish els alumnes d’Educació Infantil de l’Escola Tabor ho combinen de ben petits.

Descobrir-se un mateix i els altres, descobrir l’entorn, experimentar amb els diferents llenguatges, totes aquestes capacitats són l’eix de l’Educació Infantil i totes elles es treballen sense gaire distinció a les aules i als patis d’aquesta etapa inicial tan important.

Però quan parlem de tecnologia o enginyeria ens sembla que això està reservat a l’alumnat més gran, aquells que ja dominen la llengua, l’escriptura i gairebé la notació científica. Però interpretant aquestes disciplines en sentit ampli, cada vegada que apliquem el pensament computacional estem enginyant-nos-les per resoldre un problema.

Els canvis socials produïts durant els darrers anys, sens dubte, han perfilat un nou model educatiu. En aquest marc, estem vivint un moment emocionant en el desenvolupament de la robòtica com a eina educativa  així com un increment en l’exposició de la llengua anglesa. És per això que a l’escola, els alumnes d’Educació infantil  fan Steamglish, una activitat on en grups reduïts es combina el pensament computacional i la resolució de problemes amb els petits teatres, representacions i expressions amb anglès.

Avis i nets omplen el pati de l’escola

Després de dos cursos en blanc per les restriccions de la pandèmia de la COVID-19, avis, nets i mestres han omplert el pati de l’escola per celebrar una nova edició de la nostra Festa dels Avis.

“Guess the animal” i “Crazy recipes” en xarxa

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes de la classe dels Xais (EI5) i de la classe de Tramuntana (EP4) han compartit i han intercanviat experiències amb altres escoles de la Fundació Tr@ms per tal de potenciar l’ús de l’anglès en contextos reals.

El rap de Gregal guanya un Premi Sambori

Els alumnes de la classe de Gregal (3r de Primària) han obtingut un Premi Sambori pel seu rap de l’aparell locomotor.

Set alumnes de l’Escola Tabor a les primeres places de la Prova Cangur

Cada curs els alumnes de la nostra Escola (des de 5è de Primària fins a 4t d’ESO) participen a la Prova Cangur, que promociona la Societat Catalana de Matemàtiques. En els darrers dies se n’han publicat els resultats i set alumnes de l’Escola han quedat entre el 6% amb millors resultats de tots els participants en la seva categoria.

Publiquem el catàleg d’activitats extraescolars i serveis a les famílies per al proper curs 2022/23.

Com cada any, un simulacre d’evacuació

Com a part del Pla de Prevenció de Riscos Laborals i de la preparació dels alumnes de cara a situacions d’emergència, el passat dijous 5 de maig vam a dur a terme un simulacre d’evacuació de l’escola.

Al Pati dels Petits juguem amb la gravetat

Fa pocs dies hem instal·lat un nou plafó d’activitats al Pati dels Petits, una eina que els permet crear circuits de tota mena.

Peces de fusta que arriben al sostre

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes dels Xais i de les classes de Ponent i Xaloc van gaudir el passat dimecres 27 d’abril d’una activitat de construcció amb els materials del Taller de construcció KAPLA.

Sant Jordi a l’Escola Tabor

El 22 d’abril hem celebrat la festa de Sant Jordi, patró de Catalunya. Un any més, tota l’escola atura les seves activitats quotidianes per dedicar el dia a la llegenda, els llibres i els Jocs Florals.

Una capsa amb moltes cares que dona molt de joc

Com cada festa de Sant Jordi, avui hem presentat la publicació que hem elaborat entre tots els alumnes i el personal de l’escola.