Nikola Tesla il·lumina la promoció de 4t d’ESO

By 2 de novembre de 2021Secundària

Després d’un procés de recerca i estudi de diferents personatges, els alumnes de 4t d’ESO, la promoció 2009-2022, han decidit que Nikola Tesla serà el nom de la seva classe.

Cada curs els alumnes més grans de l’escola trien un personatge històric que donarà nom a la seva classe i de retruc a la seva promoció. Es tracta d’un procés treballat des de l’àrea de Tutoria en què els alumnes per una banda proposen una colla de noms i l’Equip Directiu de l’escola els en proporciona uns altres.

Els noms proposats han de complir una sèrie de requisits: han d’haver mort fa més de vint-i-cinc anys, haver fet aportacions positives a la humanitat i no només haver destacat per la seva tasca política. Amb aquestes condicions aquest any hi havia sobre la taula els noms d’Emmeline Pankhurst, Aristòtil, Montserrat Roig, Alan Turing i el mateix Tesla, entre d’altres.

Després de fer un estudi de les biografies dels candidats a través d’un treball en grups es procedeix a la votació, el resultat de la qual en aquesta promoció ha estat la de l’investigador serbo-estatunidenc que en els darrers anys ha recobrat protagonisme en el camp del progrés tecnològic i del que precisament el Cosmocaixa n’està fent ara mateix una exposició molt interesant.

Avis i nets omplen el pati de l’escola

Després de dos cursos en blanc per les restriccions de la pandèmia de la COVID-19, avis, nets i mestres han omplert el pati de l’escola per celebrar una nova edició de la nostra Festa dels Avis.

“Guess the animal” i “Crazy recipes” en xarxa

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes de la classe dels Xais (EI5) i de la classe de Tramuntana (EP4) han compartit i han intercanviat experiències amb altres escoles de la Fundació Tr@ms per tal de potenciar l’ús de l’anglès en contextos reals.

El rap de Gregal guanya un Premi Sambori

Els alumnes de la classe de Gregal (3r de Primària) han obtingut un Premi Sambori pel seu rap de l’aparell locomotor.

Set alumnes de l’Escola Tabor a les primeres places de la Prova Cangur

Cada curs els alumnes de la nostra Escola (des de 5è de Primària fins a 4t d’ESO) participen a la Prova Cangur, que promociona la Societat Catalana de Matemàtiques. En els darrers dies se n’han publicat els resultats i set alumnes de l’Escola han quedat entre el 6% amb millors resultats de tots els participants en la seva categoria.

Publiquem el catàleg d’activitats extraescolars i serveis a les famílies per al proper curs 2022/23.

Com cada any, un simulacre d’evacuació

Com a part del Pla de Prevenció de Riscos Laborals i de la preparació dels alumnes de cara a situacions d’emergència, el passat dijous 5 de maig vam a dur a terme un simulacre d’evacuació de l’escola.

Al Pati dels Petits juguem amb la gravetat

Fa pocs dies hem instal·lat un nou plafó d’activitats al Pati dels Petits, una eina que els permet crear circuits de tota mena.

Peces de fusta que arriben al sostre

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes dels Xais i de les classes de Ponent i Xaloc van gaudir el passat dimecres 27 d’abril d’una activitat de construcció amb els materials del Taller de construcció KAPLA.

Sant Jordi a l’Escola Tabor

El 22 d’abril hem celebrat la festa de Sant Jordi, patró de Catalunya. Un any més, tota l’escola atura les seves activitats quotidianes per dedicar el dia a la llegenda, els llibres i els Jocs Florals.

Una capsa amb moltes cares que dona molt de joc

Com cada festa de Sant Jordi, avui hem presentat la publicació que hem elaborat entre tots els alumnes i el personal de l’escola.