Uns de les finalitats del nostre Servei d’Atenció Psicològica és la de passar tests de diferents categories als alumnes de l’escola, de manera grupal.
En el marc de la psicologia escolar, els tests psicològics col·lectius són una eina fonamental per avaluar el desenvolupament integral dels alumnes i així conèixer millor les seves necessitats emocionals, cognitives i socials. Aquests ens ajuden a detectar dificultats, proposar actuacions de millora i també a potenciar les fortaleses de cada un dels nostres alumnes.
Des del Servei d’Atenció Psicològica us volem presentar la nostra proposta per aquest curs 2024-25:
Relacions socials: En tres moments separats (EP5, ESO1 i ESO3) es passa un sociomètric. Aquest permet identificar l’estat de les relacions socials, detectar problemes com l’aïllament o l’assetjament, millorar la convivència i afavorir la inclusió a través d’activitats personalitzades.
Aptituds intel·lectuals: En tres moments separats (EP4, ESO1 i ESO4) s’avaluen les aptituds a través l’EFAI 1-3; d’aquesta manera es deixen tres anys entre un i altre per poder treballar les aptituds mentals bàsiques que hagin sortit amb pitjors resultats en el test anterior.
Tests de personalitat i autoconcepte: A EP6 i ESO2 es passen tests de personalitat lligats a l’evolució de l’etapa preadolescent/adolescent.
Orientació acadèmica i professional: A ESO3 i ESO4 se centren els esforços en l’orientació acadèmica i professional. Fent a l’últim curs de secundària una devolució individual i personalitzada per acompanyar durant aquest procés de canvi.
Habilitats d’aprenentatge: A EP2 s’avalua la comprensió lectora per detectar mancances primerenques. A EP5 s’avalua la capacitat de memòria dels alumnes per poder dissenyar activitats d’aprenentatge que afavoreixin aquesta habilitat.
Amb aquest conjunt d’avaluacions volem fomentar un entorn ple d’oportunitats per a tothom i ajudar els docents a fer un ensenyament més individualitzat..
Comentaris recents