“Els matins de TV3” a l’Escola Tabor

By 22 de març de 2019Infantil

El programa matinal de TV3 ha emès aquest matí un reportatge sobre dues alumnes de l’Escola Tabor i les demandes de les seves famílies.

El passat dimarts 12 de març uns reporters del programa “Els matins de TV3” van venir a l’Escola Tabor a preparar un reportatge sobre dues nenes d’Educació Infantil que requereixen de supervisió d’infermeria.

A partir de la demanda de les famílies d’aquestes alumnes, l’equip del programa es va posar en contacte amb l’escola per poder gravar una part del dia a dia de les nenes, que per la seva situació mèdica necessitarien la presència d’un professional sanitari que pogués atendre-les en cas d’urgència. La reportera va fer un seguiment d’alguns moments de l’estada de les alumnes i va entrevistar la tutora i el director pedagògic per valorar la seva situació.

Tots dos van coincidir en què la realitat mèdica de les nenes demana una persona formada en l’àmbit sanitari que actuï de manera immediata i professional quan es doni una situació crítica. Fins al moment, gràcies a una petita formació de començament de curs i a la ràpida intervenció de les famílies quan s’ha donat aquesta situació, s’han pogut resoldre satisfactòriament els episodis que han sorgit. Però ambdós també van remarcar que la formació dels mestres i professors de l’Escola Tabor està plenament encaminada a resoldre situacions de necessitats educatives especials que tinguin a veure amb els processos d’aprenentatge i maduresa dels alumnes; quan aquestes necessitats entren en el que podíem anomenar “vital”, la seva formació no és tan especialitzada i, per tant, fora bo que es destinés personal sanitari als centres. Com és evident, l’assumpció d’aquesta responsabilitat suposa una situació d’estrès per als docents, molt especialment quan un episodi d’aquestes característiques es dona a l’aula amb tots els companys.

A l’hora de valorar aquesta necessitat, consideren que caldria tenir en compte l’edat i manca d’autonomia dels alumnes; aquesta cura especial no necessàriament hauria de ser permanent, sinó que s’hauria d’avaluar en funció, precisament, del grau de maduresa i autonomia dels afectats.

L’Escola Tabor dona suport, per tant, a les accions que aquestes famílies, com moltes d’altres arreu del país, estan duent a terme per aconseguir una major seguretat dels seus fills en particular i de tota la comunitat educativa en general.

Podeu veure el reportatge sencer seguint l’enllaç: https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/els-matins/demanen-personal-dinfermeria-a-les-escoles/video/5834973/

Acabem el curs 2021/22

Durant tot el dimecres 22 de juny l’Escola ha acollit les activitats habituals que marquen el final del curs escolar.

Els alumnes de Llevant “Passem a Secundària”

Com cada final de curs, els alumnes de la classe de 6è de Primària van celebrar la festa que marca el seu pas de l’Educació Primària a l’Educació Secundària Obligatòria.

75 donacions que salven 225 vides

El dimecres 1 de juny els alumnes de la classe de Tramuntana (4t de Primària) van col·laborar amb el Banc de Sang i Teixits en una nova edició de la campanya de donació de sang.

Avis i nets omplen el pati de l’escola

Després de dos cursos en blanc per les restriccions de la pandèmia de la COVID-19, avis, nets i mestres han omplert el pati de l’escola per celebrar una nova edició de la nostra Festa dels Avis.