El Seminari d’Usos Lingüístics en l’Àmbit Educatiu fa les seves propostes

By 24 de gener de 2023General

Des de començament de curs un grup de docents de l’Escola Tabor ha estat treballant al voltant dels usos lingüístics a la nostra escola i recentment ha fet les seves propostes.

Una de les darreres iniciatives del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya és la promoció de l’ús de la llengua catalana en l’àmbit de l’ensenyament. Cada escola té el seu Pla Lingüístic i la seva realitat. A partir d’aquestes premisses, un grup de docents, amb l’acompanyament de la coordinadora LIC de Serveis Educatius i la Inspecció del Departament, ha dut a terme una anàlisi exhaustiva de la nostra realitat i ha redactat unes propostes de treball a mig i llarg termini.

L’opció pel multilingüisme forma part del Projecte Educatiu de l’Escola Tabor. La nostra intenció és que els alumnes, en acabar la seva escolaritat obligatòria, tinguin el màxim domini del màxim de llengües. Com també és fonamental que la llengua catalana és la llengua vehicular de l’Escola.

Així, un cop acabada la fase d’anàlisi, el seminari ha fet les següents propostes al Claustre i a tot el personal:

1. Prioritzar la utilització de la llengua catalana entre els adults de l’escola.
  2. Utilitzar exclusivament la llengua catalana en les relacions amb les famílies, excepte en els casos en què de manera evident aquesta llengua no és compresa per la família.
  3. Exigir que les activitats dutes a terme per professionals externs es desenvolupin exclusivament en llengua catalana (tallers, conferències, xerrades, monitoratge en convivències, activitats de la programació estable).
  4. Promoure la utilització de la llengua catalana entre els alumnes a les estones de lleure, oci i en activitats no dirigides.
  5. Utilitzar recursos digitals en llengua catalana.

A poc a poc anirem implementant i incrementant aquestes propostes en els diferents àmbits de la nostra escola.

Punts de llibre, 200,39€ solidaris

Els alumnes de Llevant (EP6) han realitat uns punts de llibre per a la seva venda de forma solidària.

Un debat sobre les escoles concertades: les respostes dels partits

El passat dimecres 24 d’abril es va celebrar un debat electoral sobre educació organitzat per les entitats que configuren l’Escola de la Gent.