Videojocs: massa o massa poc?

By 12 de febrer de 2021General

El dimecres 10 de febrer en Juanjo Fernández, comunicador i visualthinker amb estil propi, ens va oferir una xerrada sobre el tema dels videojocs. I com sempre que ens ha parlat, ens ha llançat pocs dogmes i molts motius per a pensar.

Amb el patrocini de l’AMPA Escola Tabor, en Juanjo ens va parlar durant més d’una hora en format telemàtic sobre el món dels jocs electrònics, tant de les consoles com els que són en línia.

És impossible glossar la gran quantitat d’idees que ens va anar transmetent per a la nostra reflexió. Després de fer-nos decidir entre si érem partidaris dels rebuig rabiós o de l’adoració acrítica del fenomen, va fer una defensa dels valors educatius d’aquesta pràctica: observació atenta, tolerància al fracàs, raonament estratègic (cosa que també fan els jocs tradicionals).

Ens va recordar que no hem deixar abandonats els nostres fills en el bosc digital, on hi ha moltes “bruixes en casetes de xocolata”. I que els fills i filles siguin nadius digitals no els fa més experts que els immigrants digitals (que som els adults). Els videojocs no fan violents els nostres fills però els poden fer més insensibles a la violència.

I una última reflexió final: els criteris que marquem en favor dels nostres fills i filles ara són els criteris que els i les marcaran en un futur immediat… i més enllà.

Punts de llibre, 200,39€ solidaris

Els alumnes de Llevant (EP6) han realitat uns punts de llibre per a la seva venda de forma solidària.

Un debat sobre les escoles concertades: les respostes dels partits

El passat dimecres 24 d’abril es va celebrar un debat electoral sobre educació organitzat per les entitats que configuren l’Escola de la Gent.

Com s’anellen (científicament) els ocells?

Us presentem la publicació de Sant Jordi, una tradició de la nostra escola

Obrim les portes a la Fundació Tr@ms

El passat 25 d’abril representants de 13 institucions de la Fundació Tr@ms van visitar la nostra escola.