Emocions amb els animals

By 8 de juny de 2023Primària

Dimarts 6 de juny les classes de Ponent (EP1) i Xaloc (EP2) van passar tot el dia a la granja Can Gel, a Canyamars, gaudint dels animals i del què transmeten.

Després d’un curt trajecte amb autocar, intentant controlar els nervis que sentien pensant en tot el que estaven a punt de viure, els nens i nenes de Ponent i Xaloc van arribar a la granja molt emocionats.

Només baixar de l’autocar van poder notar que ja no estaven al poble. Tot era tranquil·litat, calma, i una flaire molt particular… i, tot i que en aquesta granja tenen 250 vaques, no se’n sentia ni una! Aquesta calma és la que els monitors van voler que sentissin els nens i nenes en tot moment. Van haver d’estar pendents dels animals i mostrar-los respecte durant tota la visita. Van poder comprovar que quan ells estaven calmats, en silenci i gaudint de la natura, els animals també callaven i estaven en pau.

Van tenir l’oportunitat d’alimentar les vaques, les ovelles, les cabres; van preparar biberons per donar-los als vedells més petits, que tenien un parell de setmanes; van raspallar els cavalls i, fins i tot, van guiar un poni i el van conduir per un petit circuit estirant de les regnes!

Després de cada activitat van fer una reflexió i van explicar quines emocions havien sentit. L’objectiu d’aquesta sortida no era adquirir nous coneixements sobre els animals, sinó ser conscients de les emocions i sensacions que es poden sentir en un lloc així i entendre que, tot i que no ho sembli, tots compartim més semblances amb els animals de les que ens pensem.

Va ser un gran dia, els infants van gaudir de valent, van cuidar molt i molt bé els diferents animals de la granja i van fer de grangers i grangeres jugant a uns petits estables, amb pales i carretes, aprofitant l’estona de joc lliure.

Un debat sobre les escoles concertades: les respostes dels partits

El passat dimecres 24 d’abril es va celebrar un debat electoral sobre educació organitzat per les entitats que configuren l’Escola de la Gent.

Com s’anellen (científicament) els ocells?

Us presentem la publicació de Sant Jordi, una tradició de la nostra escola

Obrim les portes a la Fundació Tr@ms

El passat 25 d’abril representants de 13 institucions de la Fundació Tr@ms van visitar la nostra escola.

Un debat sobre el futur de les escoles concertades

Les entitats que representen les nostres escoles concertades han preparat un manifest i un debat per conèixer el posicionament dels partits.

Sant Jordi omple d’art i lletres l’escola

Celebrem conjuntament la festa de Sant Jordi.

Una publicació, molts reptes

Us presentem la publicació de Sant Jordi, una tradició de la nostra escola

Tots els cinquès de Primària de Santa Perpètua es troben per l’esport

Els alumes de Garbí (EP5) van participar a la Primera Jornada esportiva escolar.

Descobrir l’Edat Mitjana en una gimcana

Els alumes de la classe Pau Casals (ESO2) van anar a Barcelona a realitzar una gimcana.