Tradicionalment instruments de petita percussió, tambors i flautes eren els primers que posàvem a mans dels infants per acompanyar el cant. Poc a poc anem introduint nous sons, que fins i tot ajuden a mantenir majors mesures de seguretat en temps de pandèmia.
Quan a mitjans de Primària volíem individualitzar l’aprenentatge d’un instrument, el més habitual era l’aprenentatge de la flauta dolça. Amb aquest instrument i hores de pràctica (amb algunes notes desafinades entre mig), podíem no només fer servir la nostra veu sinó també acompanyar-la d’aquell instrument de vent.
Poc a poc les darreres tendències en el camp de l’educació musical a l’escola assenyalen altres instruments motivadors i adequats per a l’inici de la pràctica instrumental. Per això, a 5è i 6è de Primària, a partir d’aquest mes de gener, hem començat a tocar l’ukelele i a 3r de Primària el carilló.
A més a més, seguint les recomanacions sanitàries, aquest curs no semblava adequat ni assenyat practicar la flauta. O sigui, que aquesta darrera innovació no només ens permet ampliar instruments sinó que a més ens evita la propagació dels aerosols.
Altres notícies de l'escola
El passat 25 d’abril representants de 13 institucions de la Fundació Tr@ms van visitar la nostra escola.
Les entitats que representen les nostres escoles concertades han preparat un manifest i un debat per conèixer el posicionament dels partits.
Els estudiants de3r d’ESO de Santa Perpètua van gaudir d’una jornada esportiva i lúdica en els equipaments esportius del municipi.
Comentaris recents