Nous temps, nous instruments

By 22 de gener de 2021Primària

Tradicionalment instruments de petita percussió, tambors i flautes eren els primers que posàvem a mans dels infants per acompanyar el cant. Poc a poc anem introduint nous sons, que fins i tot ajuden a mantenir majors mesures de seguretat en temps de pandèmia.

Quan a mitjans de Primària volíem individualitzar l’aprenentatge d’un instrument, el més habitual era l’aprenentatge de la flauta dolça. Amb aquest instrument i hores de pràctica (amb algunes notes desafinades entre mig), podíem no només fer servir la nostra veu sinó també acompanyar-la d’aquell instrument de vent.

Poc a poc les darreres tendències en el camp de l’educació musical a l’escola assenyalen altres instruments motivadors i adequats per a l’inici de la pràctica instrumental. Per això, a 5è i 6è de Primària, a partir d’aquest mes de gener, hem començat a tocar l’ukelele i a 3r de Primària el carilló.

A més a més, seguint les recomanacions sanitàries, aquest curs no semblava adequat ni assenyat practicar la flauta. O sigui, que aquesta darrera innovació no només ens permet ampliar instruments sinó que a més ens evita la propagació dels aerosols.

Avis i nets omplen el pati de l’escola

Després de dos cursos en blanc per les restriccions de la pandèmia de la COVID-19, avis, nets i mestres han omplert el pati de l’escola per celebrar una nova edició de la nostra Festa dels Avis.

“Guess the animal” i “Crazy recipes” en xarxa

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes de la classe dels Xais (EI5) i de la classe de Tramuntana (EP4) han compartit i han intercanviat experiències amb altres escoles de la Fundació Tr@ms per tal de potenciar l’ús de l’anglès en contextos reals.

El rap de Gregal guanya un Premi Sambori

Els alumnes de la classe de Gregal (3r de Primària) han obtingut un Premi Sambori pel seu rap de l’aparell locomotor.

Set alumnes de l’Escola Tabor a les primeres places de la Prova Cangur

Cada curs els alumnes de la nostra Escola (des de 5è de Primària fins a 4t d’ESO) participen a la Prova Cangur, que promociona la Societat Catalana de Matemàtiques. En els darrers dies se n’han publicat els resultats i set alumnes de l’Escola han quedat entre el 6% amb millors resultats de tots els participants en la seva categoria.

Publiquem el catàleg d’activitats extraescolars i serveis a les famílies per al proper curs 2022/23.

Com cada any, un simulacre d’evacuació

Com a part del Pla de Prevenció de Riscos Laborals i de la preparació dels alumnes de cara a situacions d’emergència, el passat dijous 5 de maig vam a dur a terme un simulacre d’evacuació de l’escola.

Al Pati dels Petits juguem amb la gravetat

Fa pocs dies hem instal·lat un nou plafó d’activitats al Pati dels Petits, una eina que els permet crear circuits de tota mena.

Peces de fusta que arriben al sostre

| Infantil, Primària | No Comments

Els alumnes dels Xais i de les classes de Ponent i Xaloc van gaudir el passat dimecres 27 d’abril d’una activitat de construcció amb els materials del Taller de construcció KAPLA.

Sant Jordi a l’Escola Tabor

El 22 d’abril hem celebrat la festa de Sant Jordi, patró de Catalunya. Un any més, tota l’escola atura les seves activitats quotidianes per dedicar el dia a la llegenda, els llibres i els Jocs Florals.

Una capsa amb moltes cares que dona molt de joc

Com cada festa de Sant Jordi, avui hem presentat la publicació que hem elaborat entre tots els alumnes i el personal de l’escola.